szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

A Magyar Telekom elsőként vezeti be a mai nap a magyar piacon a mobileszköz-menedzsment (Mobile Device Management -...

A Magyar Telekom elsőként vezeti be a mai nap a magyar piacon a mobileszköz-menedzsment (Mobile Device Management - MDM) szolgáltatást. Az MDM-re épülő különböző szolgáltatások lehetővé teszik, hogy az üzleti felhasználók – a desktop alkalmazások menedzsmentjéhez hasonlóan – távolról, flottában menedzseljék a cég alkalmazottainak mobil eszközeit annak érdekében, hogy a szolgáltatás támogatásával minél hatékonyabban végezhessék munkájukat. A szolgáltatás bármely mobiloperátor hálózatában üzemeltetett, internet előfizetéssel rendelkező mobil készüléken igénybe vehető, amennyiben a készüléken futó operációs rendszer támogatja az MDM mobil kliens futtatását.
Az MDM alkalmazással az operátor vagy az adott cég informatikai  szakembere távolról alkalmazásokat tölthet fel, frissítéseket küldhet a cég mobil eszközeire, kijavíthatja a készülékeken előforduló hibákat, zárolhatja vagy éppen törölheti a készülékeken található kritikus információkat, távoli adatmentéseket kezdeményezhet, illetve a készülék elvesztése vagy adatvesztés esetén visszatöltheti a felhasználó készülékére a központilag korábban lementett adatokat. Ezeknek a folyamatoknak egy részét egyébként a rendszer automatikusan is elvégezheti. Az MDM támogatásával a mobil eszközök üzemeltetésére és felhasználására vonatkozó naprakész riportok is lekérhetők. Mindezeket az aktivitásokat a rendszer kezelője biztonságosan, távolról, VPN-kapcsolaton, a mobil hálózaton keresztül teheti meg, így az alkalmazottaknak a mobil eszközökkel személyesen nem kell a vállalat, vagy a T-Systems helpdeskjét felkeresniük. Az MDM megoldás csökkenti a készülékproblémából adódó szolgáltatás-kiesés időtartamát, mérsékli az üzemeltetési költségeket, illetve javítja a cég működésének hatékonyságát.

 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!