szerző:
MTI

Még mindig a rádió az, amely első a hírforrások között, egyben a legszemélyesebb médium - mondta John Stockley, a brit Ipsos Mori médiakutató intézetének vezetője az Ipsos és a Gfk Hungária média- és piackutatók által közösen rendezett Nagy rádiós nap 2010 elnevezésű konferenciáján kedden Budapesten.

A találkozó meghívottjai a recesszió következtében jócskán összezsugorodott rádiós piac előtti kihívásokat vitatták meg. Nagy-Britanniában 2015-ben határozták meg az analóg rádiózás kikapcsolását. Mint John Stockley rámutatott, hiába van ellátva a britek egyharmada digitális vevőkészülékkel, mégis főleg analóg csatornákat hallgatnak. A gépkocsikban még 95 százalékban analóg vevők találhatók. Az igazgató rámutatott, hogy a digitális átállásban nem a technológiai váltás a legnagyobb kihívás, hanem a lakosság készülékeinek lecserélése. 

A rádióműsorok más platformokon (mobilon, számítógépen) való elérése csökkenti a hagyományos rádiózással töltött időt, de a rádiókészülékekkel kapcsolatos érzelmi kötődést a reklámcégeknek ki kell tudniuk használni - mutatott rá előadásában Nick North, a brit Gfk médiakutatási vezetője. Brit kutatások kimutatták, hogy a televízió esetében kétszer annyian kapcsolnak át reklámblokk alatt, mint a rádiónál. A szakember rámutatott, hogy az internetes megjelenéssel összekötött rádiós reklámkampány eredményessége 350 százalékos is lehet azzal szemben, mintha csak a rádióban futna egy reklám. A rádiós reklámpiacban tehát vannak kihasználatlan energiák. 

Gábos Zsuzsa, az Ipsos véleménykutatási igazgatója elmondta, a magyar ember naponta 257 percet tölt rádióhallgatással, továbbá ma már egymillióan hallgatnak rádiót interneten keresztül. A cég által végzett kutatásban az internethasználók arról számoltak be, hogy a netes rádiózás nem elvonja a figyelmet az internetezéstől, hanem épp ellenkezőleg, kellemes hátteret nyújt hozzá. A más médiatípusokon futó reklámok értékéhez a rádióreklám minden esetben hozzá tud tenni, továbbá benne van a lehetőség, hogy különféle piaci márkáknak slágert adjon - mutatott rá az igazgató.

A gazdasági válság következtében negyven-ötvenmilliárd forint tűnt el a médiapiacról, és egyáltalán nem biztos, hogy ez az összeg a piacnak ugyanabba a szegmensébe fog visszatérni - mondta Simon Zsolt, a Médiaedge:cia reklámügynökség ügyvezetője a konferencián. A médiaköltések leginkább a nyomtatott sajtóból, a közterületi reklámokból vonultak ki. A recesszió tehát katalizálta a médiapiaci átrendeződést. Ezért a rádiót mint hirdetési formát újra kell pozícionálni - mutatott rá a szakember. 

A válság nem egyedül volt okozója annak, hogy csökkent a rádiós szektorban a reklámköltés - mondta Módos Márton, az Inforádió igazgató-főszerkesztője. A piac a 90-es évektől sajátosan alakult, a törvényi szabályozás mesterséges és felesleges korlátokat szabott a rádióknak. Ez az oka annak, hogy ma nem jöhet létre több rádiót egyszerre üzemeltető műsorszolgáltató, mert aki országos frekvencián üzemel, annak le kell mondania a helyi és regionális hullámhosszokról. 

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
MTI Itthon

Klubrádió: még nem írta alá a szerződést az ORTT

Még nem írta alá a szerződést az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT), bár a Klubrádió még áprilisban megnyerte a 92.9 MHz-es frekvenciára kiírt pályázatot - írja a Népszava a szombati számában.

MTI Itthon

Nem lesz két frekvenciája a Klubrádiónak

Azért indult el a Klubrádió a 92,9 MHz-es frekvenciára kiírt pályázaton, mert jelenlegi - 95,3 MHz-es frekvenciájára vonatkozó - engedélye 2011 februárjában lejár - közölte honlapján a rádió szerdán délután, hangsúlyozva, nem birtokol majd két frekvenciát, az elnyert hullámsávon pedig senkit nem lehet elhallgattatni, mivel azon évek óta egyetlen rádió sem szól.

Kijelzőt rak a kólásüvegekre a Coca-Cola az új Csillagok háborúja miatt

Kijelzőt rak a kólásüvegekre a Coca-Cola az új Csillagok háborúja miatt

Fizetett, mégis jól meglepődött az autós, aki pénteken Kapuváron parkolt

Fizetett, mégis jól meglepődött az autós, aki pénteken Kapuváron parkolt

Eltűnt egy 13 éves kislány Budapesten

Eltűnt egy 13 éves kislány Budapesten

A HVG volt újságírója veszített az Alkotmánybíróságon

A HVG volt újságírója veszített az Alkotmánybíróságon

Legendás otthoni számítógépet állítanak ki Szegeden

Legendás otthoni számítógépet állítanak ki Szegeden

Megint eljárás indult az M1 kommentáló bemondója miatt

Megint eljárás indult az M1 kommentáló bemondója miatt