szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Hogyan hat ránk a digitális média és mit tesznek velünk az új technológiai eszközök? Mi a teendő, ha azt szeretnénk, hogy a programok értünk legyenek, de ne uraljanak bennünket? Douglas Ruskoff médiateoretikus és kulturális antropológus azt ajánlja, tartsuk be a digitális kor tízparancsolatát. A szakember a HVG meghívására Budapestre látogatott, és teltházas előadást tartott, amit most közkinccsé teszünk.

A médiateoretikus és kulturális antropológus a tizedik parancsolatot tartja a legfontosabbnak: programozni vagy programozva lenni...

Ha kíváncsi a részletekre és a többi kilenc parancsolatra, Rushkoff teljes HVG-ben tartott előadását (Ten Commands for a Digital Age) megnézheti itt angolul.

Ha azt is szeretné tudni, Douglas Ruskoff szerint mi vár a nyomtatott sajtóra, temessük-e vagy átveszi a szerepét az online újságírás, láthatja a Douglas Ruskoff-interjút is:

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

"Aki ma nem programozó, az programozva van"

Legalábbis ezt gondolja Douglas Rushkoff, az újmédia egyik legtekintélyesebb amerikai szakértője. Hogyan hat ránk a digitális média és mit tesznek velünk az új technológiai eszközök? Mi a teendő, ha azt szeretnénk, hogy a programok értünk legyenek, de ne uraljanak bennünket? A médiateoretikus és kulturális antropológus azt ajánlja, tartsuk be a digitális kor tízparancsolatát. A szakemberrel személyesen is lehet találkozni június 16-án, a HVG szemináriumán.

hvg.hu Tech

Programozz vagy téged programoznak - videó

A HVG meghívására Budapestre látogató Douglas Ruskoff, az újmédia egyik legtekintélyesebb amerikai szakértője azt ajánlja, tartsuk be a digitális kor tízparancsolatát. Ezek közül a médiateoretikus és kulturális antropológus a tizediket tartja a legfontosabbnak: pogramozni vagy programozva lenni. A Financial Times korábbi munkatársa, Andrew Gower úgy véli, "print magazinnál dolgozni a XXI. században egyszerűen olyan, mintha lemeztársaságot vezetnénk, ami kizárólag bakelitlemezekre specializálódott". Kérdés, mi vár a nyomtatott sajtóra, temessük-e vagy átveszi a szerepét az online újságírás?