szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A vállalatok nagy része stratégia, terv nélkül ugrik fejest a közösségi média világába - áll a Digital Brand Expressions (DBE) és a R2integrated (R2i) jelentésében.

Mindkét jelentés hasonló következtetésekre jutott, és érdekes részletekkel egészítették ki a statisztikákat – áll a socialtimes.com írásában.

Az R2i tanulmánya szerint a marketing-szakemberek és a vállalati döntéshozók nagy része tisztában van azzal, hogy a közösségi média alapvetően fontos az üzlet számára, a legtöbben forrást viszont nem biztosítottak e projektekre.

Az R2i összehasonlította a cégek közösségi média aktivitását és az eredményeiket: az egyik oldalon az a 35 százalék állt, amelyiknek megnőtt a bevétele és a nyeresége a közösségi média használatát követően, szemben azokkal, akik nem lettek eredményesebbek.

A sikeresek között
- kétszer annyi cég rendelkezik közösségi média stratégiával
- kétszer annyian dolgoztak a közösségi média feladatok ellátásán
- kétszerte gyakrabban állították magukról, hogy „professzionálisak” vagy „szakértők”
- háromszor annyian olvastak könyveket a közösségi médiáról,
mint a nyereségét nem növelő 65 százalék.

Az R2i által feldolgozott adatok egyértelműen azt mutatják, hogy szükség van közösségi média stratégiára, mert egyértelmű előnyökkel jár. A vállalatok azonban még mindig maguk próbálnak meg közösségi média stratégiákat összeállítani, valódi kapcsolatot építeni a potenciális vásárlóikkal, ami igazi elköteleződéshez – és profithoz vezet reményeik szerint. Ugyanakkor a legtöbben nem ismerik a trendeket, elveket, a gyakorlati alkalmazás kidolgozott szabályait.
 
A Digital Brand Expressions (DBE)  jelentése többek között arra hívja fel a figyelmet, hogy azoknak  a cégeknek a nagy része (88%) szerint is fontos a közösségi média terv, amelyeknek nincs ilyen terve. A cégek esetében, melyek közösségi média tervet követnek, 94 százalékban marketing aktivitás is a terv része, és 71% állította, hogy a marketing osztály elsődleges feladata és felelőssége a vállalat közösségi média jelenlétének biztosítása. A tervvel rendelkezők 71 százaléka esetében a közösségi médiát PR-re használják, és 55 százalék mondta, hogy emellett értékesítéssel kapcsolatos aktivitásokra is. A HR teameknek csupán 16 százaléka használja toborzásra, a munkatársak megtartására, tréningre vagy fejlesztésre a közösségi médiát, és alig több mint a cégek egynegyede (26%) lát el ügyfélszolgálati feladatokat a közösségi oldalakon.

A DBE mindemellett arra is felhívja a figyelmet, hogy a közösségi média stratégia implementálását azzal kellene kezdeni, hogy bevonják a vállalat minden érintett csoportját a feladat megoldásába. Azok a cégek, melyek már kommunikálnak a közösségi médiában, például garantáltan profitálhatnának abból, ha minden alkalmazottat tájékoztatnának a kommunikációs elvekről illetve az osztályokra jellemző specifikus protokollról. Fontos, hogy magabiztos kommunikációra biztassák a munkatársakat, és arra, hogy értesítsék a főnöküket a problémás folyamatokról, ha a szükség úgy kívánja.      

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

Egy különleges közösségi böngésző

A böngésző piacon újat mutatni nagyon nehéz, a Firewfox/Chrome/Opera/Safari és persze az IE teljesen „ellátja” a felhasználókat. Van miből válogatni, mindenki megtalálja a neki leginkább megfelelő böngészőt. A Flock éppen ezért nem is óhajt versenyezni sebességben/biztonságban a nagyokkal – ellenben egy új területen puhatolózik: önmagát a hangzatos „social browser”, azaz a közösségi böngésző névvel illeti.

MTI Tech

Közösségi portálokról mazsoláznak a válóperes ügyvédek

A közösségi portálok vezetik a válóperes bizonyítékforrások toplistáját - állítják szakemberek, akik szerint az ügyvédek 81 százaléka használta már az elmúlt öt évben a Facebook, Myspace és a Twitter oldalain felejtett kompromittáló adatokat.

MTI Tech

Az idősebbek is használják a közösségi oldalakat

Nemcsak a negyvenen aluliak használják a közösségi oldalakat, hanem az ötvenes-hatvanas korosztály is rászokott a kapcsolattartásnak erre a módjára - állítja egy frissen közzétett amerikai felmérés.

hvg.hu Napi merítés

Mennyi időt vesz el a közösségi média?

A Médiablog írója legfrissebb bejegyzésében feleleveníti az 1990-es éveket, és összehasonlítja azokat az időket a mával, hogy mennyi időt (és pénzt) visz el az életünkből a közösségi média.