Digg.com – Facebookra hangolva?

A Digg.

  • techline.hu techline.hu
Digg.com – Facebookra hangolva?

A Digg.com a közösségi média előző hullámának, a Twitter előtti időknek volt az egyik sztárja, mára alaposan eljárt felette az idő.
Kár, mert az alapötlet jó. Bárki bedobhat egy hírt (linket), a felhasználók pedig szavazhatnak annak értékéről. Tiszta demokrácia. Nem a szerkesztő, hanem a  „tömegek bölcsessége" dönti el, mi a fontos és mi nem.

 

Az elmélet mutatós, a gyakorlat azonban lényegesen bonyolultabb. A Digg.com kezdeti sztárolása (hájpolása) után – ez 2007 körül tetőzött – egyre többen kezdtek arról beszélni, hogy a Digg-modell csak látszólagos demokrácia, és valójában a „diggerek" egy szűk köre határozza meg, kik kerülnek a címlapra (vagyis kiknek szállít a Digg.com rengeteg látogatót). Az is kiderült, hogy a Digg.com nagyon sérülékeny, különböző érdekek szerint könnyen manipulálható.

A cikk folytatását elolvashatja a HVG Médiablogján >>>

Mandalórik, ragadozók, mutánsok, kalózok – több tízmilliárd dolláros iparág a cosplay, és messze még a csúcs

Mandalórik, ragadozók, mutánsok, kalózok – több tízmilliárd dolláros iparág a cosplay, és messze még a csúcs

Továbbra is tömegeket vonz Budapesten is, hogy belebújjanak kedvenc mesefigurájuk bőrébe, és egy-egy napra elszórakoztassák egymást a hasonszőrűekkel. A budapesti Comic Conon jártunk, ahol sorjáztak a lelkes kezek által készített páncélok és jelmezek, felbukkant az összes várható figura, összességében mégis a kalózok hagyták a legmélyebb nyomot. Olyan terepet jártunk be, amely minden érintett megelégedésére rohamosan fejlődik.