szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Szexisebb ruhákat vásárolnak a nők termékeny időszakuk csúcsán, vagyis ovuláció, peteérés idején - állapította meg egy amerikai tanulmány. A Minnesotai Egyetemen működő Carlson School of Management munkatársai a Journal of Consumer Research című folyóiratban publikálták eredményeiket.

Az ovulációs időszak, vagyis a nők termékeny időszakának csúcspontja a peteéréshez kapcsolódik, és nagyjából öt-hat napot tesz ki.

A termékenységi időszakuk csúcsán lévő nők tudat alatt szexisebb ruhákat vásárolnak, állapítja meg az amerikai tanulmány. Nem azért, mert tetszeni akarnak, hanem azért, mert felül akarják múlni a rivális nőket azon a néhány napon, amikor a havi peteérés bekövetkezik - írja a ScienceDaily.com.

A termékenység csúcspontján lévő nők tudattalatul választják a megjelenésüket fokozó ruhákat, mert szeretnék felülmúlni attraktív riválisaikat - nyilatkozta Kristina Durante, aki poszt-oktori kutatásokat végez a Carlson Schoolban. "Ha vonzóbban nézel ki a versenytársadnál, nagyobb az esélyed, hogy kitűnj" - foglalta össze röviden a kutatónő az eredményeiket.

A tanulmány jelentősége, hogy kimutatja a vásárlói magatartás hormonális szabályozással való összefüggését - írja a Science Daily. Mindez a divat szempontjából is fontos tényező, ugyanis a New York-i nők, amikor vonzóak akarnak lenni, akkor a többi New York-i nővel versenyeznek Durante és munkatársai szerint, tehát nem érdekes számukra például, hogy mit hordanak a Los Angeles-iek. 

Éppen ezért a többi, körülöttük lévő nő alapján döntenek vásárláskor az ovulációs periódusban lévők. A tanulmány elkészítésekor a kutatók fotókat mutattak a kísérleti alanyoknak helybeli, vonzó nőkről. Ezután kérték válasszanak ruhákat és kiegészítőket maguknak. A vonzó vetélytársakat látó megkérdezettek többsége szexisebb ruhát választott, mint azok a nők, akiknek csúnya vagy távolabb élő nők fényképeit mutatták meg.

A kutatásból kiderült, hogy azoknak a nőknek a viselkedése, akik nem voltak termékenységi csúcsidőszakban, nem mutatott ilyen eltérést.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Napi merítés

Veddvelem.hu: spóroljon közösségi vásárlással

Mikor tudunk olcsóbban megvenni valamit? Persze, hogy akkor, ha egyből többet vásárolunk belőle. Na de kinek kell tíz hajszárító vagy öt iPhone? Senkinek. És mi van akkor, ha rátalálunk még négy másik emberre, akik szintén iPhone-t szeretnének venni? Erre alkották meg a Veddvelem.hu oldalt - olvasható a Webisztán blogon.

Shake

A legjobb helyek londoni vásárláshoz

Kétség sem fér hozzá, hogy az angol lobogó öltöztet. Miss Marple-től Mary Poppinson át egészen Malackáig számos olyan regényfőhős született az angol irodalom évszázadai során, akik divatot diktáltak és stílust teremtettek. Pedig a brit divat sokak szerint valódi anarchia - a lehető legjobb értelemben.

hvg.hu Gazdaság

Próbavásárlással igyekeznek megtartani az ügyfeleket

A gazdasági válság hatására felértékelődik a próbavásárlások jelentősége. Erről az Európa-szerte megfigyelhető trendről és magyarországi hatásairól számolt be a próbavásárló cégeket tömörítő MSPA (Mystery Shopping Providers Association) isztambuli konferenciájának egyetlen magyar résztvevője.