szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

Egyes felmérések szerint a közösségi oldalakon található adatlapoknak közel 40%-a hamis.

Egyes felmérések szerint a közösségi oldalakon található adatlapoknak közel 40%-a hamis. Rengeteg ember szeretne sztárok bőrébe bújni, és így ismerkedni másokkal. A Facebookon és az iWiW-en együttesen körülbelül 20 Éder Krisztián adatlap van, ezek közül 19 biztosan nem az igazi SP-hez tartozik. Mégis, mindegyik rendelkezik néhány ismerőssel, és akad közöttük több, amelyik már 6-700 felhasználói jelölést kapott- többnyire fiatal lányoktól, akik rajonganak az énekesért. Úgy tűnik, Talmácsi Gábor is népszerű, hiszen az iWiW-en hárman is a motoros világbajnoknak adják ki magukat, de Steiner Kristófból, Benkő Dánielből, Zimány Lindából, valamint SP barátjából, "Fluor" Karácson Tamásból is több van.

 

A közösségi portálok felhasználói szabályzatába ütköző profilhamisítás ugyan jópofa játéknak tűnhet, de valójában visszaélés egy sztár hírnevével és a felhasználók bizalmával.
"Komolyabb esetben a hamisító olyan pszichológiai játékba is belemehet, ami egy rajongóban hosszú távú sérüléseket okozhat, de akár megpróbálhat pénzt kérni tőle, mondjuk arra hivatkozva, hogy külföldön van, és kirabolták" - emeli ki Csizmazia István, az ESET magyarországi képviseletének biztonsági szakértője és az http://antivirus.blog.hu szerkesztője.

Mivel a blog - mely megalapítása óta folyamatosan tájékoztatja olvasóit az internetes veszélyekről - most ünnepli hároméves születésnapját, az ESET szakértői szerették volna különlegessé tenni ezt az évfordulót. Így született meg az ötlet, hogy hirdessenek kamuprofil vadászatot.
“A lényeg az, hogy a versenyzők legális eszközökkel igazolják egy-egy profilról, hogy az hamis. Az eredményhirdetésnél nem a lebuktatott adatlapok száma dönt, hanem az számít, hogy a hamis profil hány ismerőssel rendelkezett, és mennyire volt érdekes a bizonyítás" - mondja Csizmazia István.

A versenyt, mellyel a szakértők a közösségi oldalak biztonsági kérdéseire kívánják felhívni a figyelmet, az ESET magyarországi képviseletét ellátó Sicontact Kft. szponzorálja és a PS:PRovocative pr ügynökség koordinálja. A legérdekesebb nyomozást lebonyolító versenyzők értékes ajándékok - például Xbox 360 játékgép, Swarovski vásárlási utalvány és újság előfizetések - közül választhatnak. A verseny részletei a http://antivirus.blog.hu/2010/08/18/kamu_profil oldalon találhatóak, az eredményhirdetésre szeptember 17-én, az Antivírus blog születésnapján kerül sor.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!