szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

A 2005 februárjában alapított Youtube-ra két hónappal később, áprilisban töltötték fel az első videót, amelynek a...

A 2005 februárjában alapított Youtube-ra két hónappal később, áprilisban töltötték fel az első videót, amelynek a hossza mindössze 19 másodperc volt, ez azonban nem akadályozott meg közel kétmillió érdeklődőt abban, hogy megnézze, mi is ez a filmecske (amúgy a Youtube egyik társalapítójának állatkerti élményeit örökítette meg). Az oldal jó pár hónapig egyfajta bábállapotban (pontosabban béta állapotban) leledzett, majd 2005 decemberében hivatalosan is elindult. Ekkor már naponta megközelítőleg 8 millió videót néztek meg a felhasználók.
A videomegosztó híre gyorsan terjedt: fél évvel később már 100 millió videóra voltak kíváncsiak naponta, s körülbelül 65 ezer videót töltöttek fel minden 24 órában. Ilyen nagy népszerűség az IT-világuralmi babérokra törő G betűs óriás figyelmét sem kerülte el, s még az év októberében, meglehetősen mélyen nyúlva képzeletbeli pénztárcájába, 1,65 milliárd dollárért megvásárolta a Youtube-ot, amely azóta az előbbi leányvállalataként funkcionál.

2008 elején már minden egyes percben nagyjából 10 órányi videót töltenek fel, s ez a szám májusra 13 órára, októberre pedig már 15 órára nő.
2009-ben végre már igen magas szinten is kezdik komolyan venni a Youtube-ot: januárban az amerikai kongresszus és az elnök indít csatornát a videomegosztón, egy hónappal később pedig már a Vatikán is megjelenik egy külön csatornával. Áprilistól újabb pici, ám a felhasználók számára igen lényeges változás: akár teljes hosszúságú filmek és sorozatok is helyet kapnak a videomegosztón. Sokak számára marad emlékezetes a tavalyi év novembere: élőben lehetett végigkísérni a U2 koncertet. Ez idő tájt egyébként naponta már több mint egymilliárd (!!) videóra voltak kíváncsiak a Youtube-on.
S elérkeztünk 2010-hez. A fejlődés töretlen: márciusban már 24 órányi videó került fel minden egyes percben, májusra pedig minden egyes napra kétmilliárd videó megnézése jutott.
További érdekes tény, hogy bár egy igazi amerikai weboldalról van szó, ma már forgalmának több mint a 70 százaléka az Egyesült Államokon kívülről érkezik. Azt is tudni lehet, hogy egy átlagos felhasználó nagyjából negyedórát tölt naponta a Youtube társaságában.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

techline.hu Tech

Youtube videók: egészen másképp

Legyőzhetetlennek tűnő konkurenciája akadt a televíziónak: egyre több felmérés utal arra, hogy a mai fiatalok, amikor...