szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

Az interakcióra számító weboldalak a legtöbb esetben megpróbálják ellenőrizni, hogy a hozzászólást vagy más műveletet...

Az interakcióra számító weboldalak a legtöbb esetben megpróbálják ellenőrizni, hogy a hozzászólást vagy más műveletet egy valódi látogató kezdeményezi-e, és megpróbálják kiszűrni a szoftver robotokat. Erre a leggyakrabban használt és bevált módszer az úgynevezett CAPTCHA. A meglehetősen nehezen kiejthető rövidítés a  „Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart" (teljesen automatizált nyilvános Turing-teszt a számítógép és az ember megkülönböztetésére) kifejezést takarja. Ez röviden azt jelenti, hogy egy olyan rejtvényről van szó, amit egy ember könnyen meg tud fejteni, egy számítógépes program viszont a legtöbbször egyáltalán nem.  Ezeknek az ábráknak a generálása nem egyszerű, és ha túlságosan bonyolultra sikerülnek, akkor akár el is ijeszthetik a látogatókat.

Ellenőrzésként a hirdetés egy részét kell beírni

Egy amerikai vállalkozás, a Solve Media most egy olyan ellenőrzőrendszerrel folytat kísérleteket, ami sokkal barátságosabb és még bevételt is termel. Az úgynevezett „TYPE-INs”  ellenőrző módszer a CAPTCHA helyett egy olyan hirdetést jelenít meg, aminek egy szöveges részét kell ellenőrzésként begépelni. Az ötlet kitalálói szerint ezzel a módszerrel mindenki nyer. A látogató azért, mert sokkal egyszerűbben és kényelmesebben tudja bebizonyítani, hogy valóban ember. A weboldal üzemeltetője azért, mert a haszontalan kódsorozat helyett egy hirdetést jelenít meg, ami után pénz üti a markát. És végül a hirdető is jól jár, mert ezek a reklámok átmennek a hirdetésszűrőkön, ráadásul erősebben belevésődnek az olvasó agyába, mivel a szöveg egy részét saját magának kell visszaírnia.

Az új módszer látványosabb és kényelmesebb

A módszer elterjedéséhez persze az kell, hogy a rendszer komoly alternatívája legyen a jelenlegi online hirdetési megoldásoknak, ez pedig csak akkor lehetséges, hagy nagy cégek állnak mögé és használják új hirdetési csatornaként.

   

* * * Támogatott hitel vállalkozások számára

A Széchenyi Kártya Program némileg megváltozott feltételekkel, Széchenyi Kártya Program MAX+ néven folytatódik 2023-ban. Ennek köszönhetően év végéig fix 5 százalékos kamat mellett kaphatnak kölcsönt céljaik megvalósításához a vállalkozások. Ez a jelenlegi piaci kamatozású vállalkozói hitelekhez képest 12-18 százalékos kamatelőnyt jelent. A Bankmonitor Széchenyi Hitel kalkulátorával a vállalkozások ellenőrizhetik, hogy milyen támogatott hitelt igényelhetnek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

techline.hu Tech

Captcha-harcok!

Tömegesen regisztrálnak postafiókokat, amiről azután árad a sok spam, kártevő, szemét.

techline.hu Tech

A tíz legnehezebb CAPTCHA

A meglehetősen hosszú és nehezen kiejthető kifejezés egy még hosszabb fogalom angol...