szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

Az iTunes mint a legnépszerűbb és legnagyobb forgalmat és bevételt generáló online zenebolt, mindig keresi az...

 Az iTunes mint a legnépszerűbb és legnagyobb forgalmat és bevételt generáló online zenebolt, mindig keresi az újabbnál-újabb megoldásokat: a felhasználók nagy örömére. Az évek során rengeteg változott a szoftver és az online felület is, egyre kényelmesebb és kezelhetőbb lett, és persze a megtalálható előadók és albumok mennyisége is folyamatosan növekszik. Pillanatnyilag ez a világ legnagyobb zene- és videoboltja. Több mint nyolcmillió zeneszám, naponta mintegy ötvenezer film- és videoklip, húszezer filmsorozat-epizód, és kicsivel több, mint kétezer mozifilm (ebből háromszázötven HD) várja az érdeklődőket, viszonylag olcsón. 

Fennállása óta az iTunes ötmilliárd zeneszámot értékesített, tehát elmondhatjuk, hogy szinte a bolygó minden lakosára jut egy eladott iTunes-zeneszám.

A Robert Morris felmérése szerint, ha egy érdeklődő hatvan másodpercnél hosszabb ízelítőt kap egy-egy zeneszámból, akkor könnyebben tud döntetni, és hajlamosabb megvásárolni az adott dalt vagy akár egy egész albumot. Az iTunes ezen a téren egy kicsit el volt maradva: a számokba „belehallgathattunk” ugyan, de csak harminc másodperc erejéig, ez pedig elég kevés.

Az Apple hosszas egyeztetés után – főleg a National Music Publishers Association (NMPA) nehezményezte az ötletet, de végül megegyeztek – megemeli a számokból adott ízelítő hosszát, így mostantól kilencven másodpercet hallgathatunk meg vásárlás előtt. Kivétel ez alól az a zeneszám, ami két és fél percnél rövidebb, ebben az esetben marad a harminc másodperces korlát.

Az Apple a vásárlói kedv még nagyobb növekedését várja a lépéstől.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!