szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

A legjobb ajándék kiválasztása nehéz feladat: míg év közben tudatosabban, a karácsonyhoz közeledve sokkal...

A legjobb ajándék kiválasztása nehéz feladat: míg év közben tudatosabban, a karácsonyhoz közeledve sokkal ötletszerűbben vásárolunk. Ezt hívja a fogyasztáspszichológia „impulzusvásárlásnak” – ami karácsonykor a műszaki cikkek beszerzésére is igaz. Az Euronics adatai szerint bár sokan időben, „bevásárló listával” indulnak útnak, keresik a legjobb ajánlatokat, akciókat, a vásárlók többsége az ünnepek előtt mégis inkább a műszaki cikkek csábító kínálata alapján, az utolsó pillanatban dönt.

Az Euronics forgalmi adatai alapján az év vége egyértelműen a családi szórakozásé. Míg tavaly a „feltörekvők” között kapott helyet, idén már a LED TV lesz a topajándék. A dobogós helyezés azonban nem tart sokáig, jövőre sokan már nemcsak LED-en, hanem 3D-ben nézik a karácsonyi filmeket. „A legújabb 3D technológiával működő TV-k és kamerák versenyképes áraikkal 2011 legkeresettebb ajándékai lesznek” – vélekedik az Euronics Kft. ügyvezetője.
A műszaki áruházlánc szakértői szerint idén a LED és 3D tévék elsősorban a férfiak „titkos fantáziáját” mozgatják meg, a család női tagjainak konyhai és háztartási kisgépekkel, szépségápolási készülékekkel lehet nagy örömet szerezni. A gyerekek három dologra: szórakozásra, szórakozásra és szórakozásra vágynak – mindez a 2010-es karácsonyi polcokról hordozható audió eszközökkel és a legkülönfélébb játékkonzolokkal elégíthető ki.

Úgy tűnik, az idén már vastagabb pénztárcával indulunk karácsonyi bevásárló körútra: a csillagos áruházlánc prognózisa alapján 2010-ben több műszaki cikk kerülhet a fa alá. A családok többsége az ünnepekre tartalékol, éves költésük ötödét karácsonyra tartogatják. Az eddigi tapasztalatok alapján az Euronics a 2009-esnél mintegy 10-12%-kal nagyobb forgalmat prognosztizál 2010-re.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!