szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

Minden a kereséssel kezdődött, azonban hogy hol lesz a vége, azt egyelőre nem tudni.

Minden a kereséssel kezdődött, azonban hogy hol lesz a vége, azt egyelőre nem tudni. A Google egyre több területet hódít meg (miközben cégek tucatjait vásárolja fel), egyre messzebbre terjeszti ki csápjait. A Royal Pingdom weboldal összefoglalta, hogyan uralja 2010 végén a Google a netet – a diagramok olykor megdöbbentőek. Az alábbiakban ebből az összefoglalóból csemegézünk.
Kezdjük mindjárt a keresőkkel. Itt 91,4 százalékos a Google-részesedés, a többiek pedig a maradék nem egészen tíz százalékon osztoznak.

Keresés: vitathatatlan a dominancia (adatok forrása: StatCounter Global Stats)

Még egyértelműbb a kép, ha a mobil kereséseket nézzük:

Mintha csaka a Google lenne… (adatok forrása: StatCounter Global Stats)

Valószínűleg semmi meglepő sincs abban, hogy dominanciáját pénzre szeretné váltani a Google. Jelenlegi bevételeinek igen nagy hányada hirdetésekből (Adwords, Adsense) adódik.

Adwords, Adsense, DubleClick, s csak úgy dől a pénz (adatok forrása: BuiltWith)

Ami a mobil hirdetéseket illeti, konkrét statisztikák ugyan nincsenek, mindenesetre ezen a területen is valószínűsíthető a Google-dominancia, különösen az AdMob múlt évi felvásárlása tükrében.
Aki kíváncsi arra, hogyan is szerepel site-ja az internet birodalomban, valamelyik web analízist kínáló szolgáltatáshoz fordul – és itt megint csak a Google-ba ütközik, és nem véletlenül. A Google Analytics rendkívül sokoldalú, a legkülönfélébb szempontok szerint elemzi az oldalak teljesítményét, ezzel is segítve őket a nagyobb látogatószámhoz.
Bár immár Google felségjel alatt hajózik a Youtube, az online média területén azért mégsem olyan nyomasztó a fölény.

Végre mások is labdába rúghatnak (adatok forrása: BuiltWith)

És persze ez még nem minden, hiszen számos egyéb terület van, ahova ugyancsak betört a Google, pillanatok alatt vezető szerepet kivívva magának. A Google Maps például a legnépszerűbb webes térképes szolgáltatás, a Map API pedig a legkedveltebb web API, mármint ami az adoptációt és a használatot illeti. A Google Chrome, bár nem rajtolt túl jó helyzetből (ez a Firefox és az IE árnyékában nem is lehetett másképp), folyamatosan gyűjti a rajongókat, és a legutóbbi 8-as verzió pedig a legjobb eszköz az eddiginél is jobb pozíciók megszerzéséhez. És persze itt van az elektronikus levelezés: a Gmail egyike a világ legnagyobb e-mail szolgáltatóinak, s minden reménye megvan arra, hogy maga mögé utasítja a Hotmailt vagy a Yahoot.
S hogy mi jöhet még? Például óriási előretörés az operációs rendszerek területeén, gondoljunk csak a mobil OS Androidra vagy például a készülő Chrome OS-re. És persze itt a Google TV is, illetve mostanában kaptak szárnyra a hírek, hogy valami nagyon nagy dobásra készül a cég, amellyel talán a Facebookot is maga mögé utasítja, természetesen a közösségi oldalak piacán.

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!

Ránk számíthatsz – mi is számítunk Rád!

Hozzátok, az olvasóinkhoz fordulunk, azt kérve, hogy tartsatok ki mellettünk, maradjatok velünk. Ti, ha tehetitek, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt.

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is, minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk NEKTEK!
techline.hu Tech

Google instant magyarul is

A Google becslései szerint az Instant használata egy tipikus keresés során 2-5 másodperc időmegtakarítást jelent – ami...

Megszökött egy elítélt az állampusztai börtönből

Megszökött egy elítélt az állampusztai börtönből

II. Erzsébet trónján pózolt Jeffrey Epstein barátnője és Kevin Spacey

II. Erzsébet trónján pózolt Jeffrey Epstein barátnője és Kevin Spacey

Ez történt: figyelmeztetést tett közzé az Anonymous

Ez történt: figyelmeztetést tett közzé az Anonymous