szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

Minden a kereséssel kezdődött, azonban hogy hol lesz a vége, azt egyelőre nem tudni.

Minden a kereséssel kezdődött, azonban hogy hol lesz a vége, azt egyelőre nem tudni. A Google egyre több területet hódít meg (miközben cégek tucatjait vásárolja fel), egyre messzebbre terjeszti ki csápjait. A Royal Pingdom weboldal összefoglalta, hogyan uralja 2010 végén a Google a netet – a diagramok olykor megdöbbentőek. Az alábbiakban ebből az összefoglalóból csemegézünk.
Kezdjük mindjárt a keresőkkel. Itt 91,4 százalékos a Google-részesedés, a többiek pedig a maradék nem egészen tíz százalékon osztoznak.

Keresés: vitathatatlan a dominancia (adatok forrása: StatCounter Global Stats)

Még egyértelműbb a kép, ha a mobil kereséseket nézzük:

Mintha csaka a Google lenne… (adatok forrása: StatCounter Global Stats)

Valószínűleg semmi meglepő sincs abban, hogy dominanciáját pénzre szeretné váltani a Google. Jelenlegi bevételeinek igen nagy hányada hirdetésekből (Adwords, Adsense) adódik.

Adwords, Adsense, DubleClick, s csak úgy dől a pénz (adatok forrása: BuiltWith)

Ami a mobil hirdetéseket illeti, konkrét statisztikák ugyan nincsenek, mindenesetre ezen a területen is valószínűsíthető a Google-dominancia, különösen az AdMob múlt évi felvásárlása tükrében.
Aki kíváncsi arra, hogyan is szerepel site-ja az internet birodalomban, valamelyik web analízist kínáló szolgáltatáshoz fordul – és itt megint csak a Google-ba ütközik, és nem véletlenül. A Google Analytics rendkívül sokoldalú, a legkülönfélébb szempontok szerint elemzi az oldalak teljesítményét, ezzel is segítve őket a nagyobb látogatószámhoz.
Bár immár Google felségjel alatt hajózik a Youtube, az online média területén azért mégsem olyan nyomasztó a fölény.

Végre mások is labdába rúghatnak (adatok forrása: BuiltWith)

És persze ez még nem minden, hiszen számos egyéb terület van, ahova ugyancsak betört a Google, pillanatok alatt vezető szerepet kivívva magának. A Google Maps például a legnépszerűbb webes térképes szolgáltatás, a Map API pedig a legkedveltebb web API, mármint ami az adoptációt és a használatot illeti. A Google Chrome, bár nem rajtolt túl jó helyzetből (ez a Firefox és az IE árnyékában nem is lehetett másképp), folyamatosan gyűjti a rajongókat, és a legutóbbi 8-as verzió pedig a legjobb eszköz az eddiginél is jobb pozíciók megszerzéséhez. És persze itt van az elektronikus levelezés: a Gmail egyike a világ legnagyobb e-mail szolgáltatóinak, s minden reménye megvan arra, hogy maga mögé utasítja a Hotmailt vagy a Yahoot.
S hogy mi jöhet még? Például óriási előretörés az operációs rendszerek területeén, gondoljunk csak a mobil OS Androidra vagy például a készülő Chrome OS-re. És persze itt a Google TV is, illetve mostanában kaptak szárnyra a hírek, hogy valami nagyon nagy dobásra készül a cég, amellyel talán a Facebookot is maga mögé utasítja, természetesen a közösségi oldalak piacán.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

techline.hu Tech

Google instant magyarul is

A Google becslései szerint az Instant használata egy tipikus keresés során 2-5 másodperc időmegtakarítást jelent – ami...