szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

Sokan és régóta várták, hogy végre hazánkban is lehessen használni a Google Mapsen a Traffic réteget, ami pontosan...

 Sokan és régóta várták, hogy végre hazánkban is lehessen használni a Google Mapsen a Traffic réteget, ami pontosan mutatja, hol, mekkora forgalomra számíthatnak az autósok.  Csütörtök reggeltől már a térkép webes és okostelefonos változataiban is be lehet kapcsolni a szolgáltatást, amit Európában eddig csak Nagy-Britannia teljes területén, valamint Olaszország és Franciaország egyes részein lehetett elérni.  Jelenleg Budapest főútvonalait és a hazai autópályákat láthatjuk színesben, attól függően, hogy milyen sebességgel halad rajta a forgalom. Minden útvonalon két színcsík látható, mivel egyáltalán nem biztos, hogy mindkét irányban azonos a forgalmi helyzet.

A szolgáltatás Google Mapsen is használható

A színek (zöld, sárga, piros, fekete) nem pontos sebességet jelölnek, hiszen például az óránkénti 50 kilométer városban remek érték, autópályán azonban már kevésbé az. A viszonyítási alap mindig az adott útvonalon megengedett maximális sebesség. Ha ennek legalább a kétharmadával lehet haladni, akkor zöld az út jelzése. Ennél kisebb átlagsebesség esetén sárga, majd piros lesz a jelzés. Ha a megengedett sebesség egyötödét sem lehet elérni, akkor fekete szín jelzi, hogy nagy a dugó. 

Láthatjuk, ha irányonként más-más sebességgel lehet haladni

A már több éve működő amerikai változatot viszonylag könnyű volt létrehozni, mert ott elsősorban az úttestbe épített jeladók adatait dolgozzák fel. Idehaza a Traffic réteg megalkotásához szükséges adatokat több forrásból szerzi be  Google. Egyrészt vannak olyan szerződött partnerei, amelyek nagyobb gépjárműflottával rendelkeznek, és ezekből továbbítják a haladási adatokat, másrészt az okostelefon-használók is engedélyezhetik a névtelen adatgyűjtést. Így ha bekapcsolt GPS-szel a Google Maps vagy a Latitude programot használják, akkor a telefonok rendszeresen továbbítják a földrajzi adatokat. Ezeket azután feldolgozzák, hogy például ne okozzanak zavart a gyalogosan, villamossal vagy metróval közlekedők, illetve akik azért állnak meg, mert parkolnak. A rendszer annál pontosabban mutatja a közlekedési információkat, minél többen használják, ezért pillanatnyilag a budapesti mellékutcák, illetve más magyarországi települések és az autópályákon kívüli utak nem szerepelnek a rétegen.     

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Fürjes helyett Palkovics csinál helyet a kínai egyetemnek Budapesten

Fürjes helyett Palkovics csinál helyet a kínai egyetemnek Budapesten

Baleset miatt lezárták a ferihegyi repülőtérre vezető gyorsforgalmi utat

Baleset miatt lezárták a ferihegyi repülőtérre vezető gyorsforgalmi utat

Májusra teljes nyitást tervez Ausztria

Májusra teljes nyitást tervez Ausztria