Irán visszalőtt: Az amerikaiak katari bázisát érte rakétatámadás
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Sokan és régóta várták, hogy végre hazánkban is lehessen használni a Google Mapsen a Traffic réteget, ami pontosan...
Sokan és régóta várták, hogy végre hazánkban is lehessen használni a Google Mapsen a Traffic réteget, ami pontosan mutatja, hol, mekkora forgalomra számíthatnak az autósok. Csütörtök reggeltől már a térkép webes és okostelefonos változataiban is be lehet kapcsolni a szolgáltatást, amit Európában eddig csak Nagy-Britannia teljes területén, valamint Olaszország és Franciaország egyes részein lehetett elérni. Jelenleg Budapest főútvonalait és a hazai autópályákat láthatjuk színesben, attól függően, hogy milyen sebességgel halad rajta a forgalom. Minden útvonalon két színcsík látható, mivel egyáltalán nem biztos, hogy mindkét irányban azonos a forgalmi helyzet.
A színek (zöld, sárga, piros, fekete) nem pontos sebességet jelölnek, hiszen például az óránkénti 50 kilométer városban remek érték, autópályán azonban már kevésbé az. A viszonyítási alap mindig az adott útvonalon megengedett maximális sebesség. Ha ennek legalább a kétharmadával lehet haladni, akkor zöld az út jelzése. Ennél kisebb átlagsebesség esetén sárga, majd piros lesz a jelzés. Ha a megengedett sebesség egyötödét sem lehet elérni, akkor fekete szín jelzi, hogy nagy a dugó.
A már több éve működő amerikai változatot viszonylag könnyű volt létrehozni, mert ott elsősorban az úttestbe épített jeladók adatait dolgozzák fel. Idehaza a Traffic réteg megalkotásához szükséges adatokat több forrásból szerzi be Google. Egyrészt vannak olyan szerződött partnerei, amelyek nagyobb gépjárműflottával rendelkeznek, és ezekből továbbítják a haladási adatokat, másrészt az okostelefon-használók is engedélyezhetik a névtelen adatgyűjtést. Így ha bekapcsolt GPS-szel a Google Maps vagy a Latitude programot használják, akkor a telefonok rendszeresen továbbítják a földrajzi adatokat. Ezeket azután feldolgozzák, hogy például ne okozzanak zavart a gyalogosan, villamossal vagy metróval közlekedők, illetve akik azért állnak meg, mert parkolnak. A rendszer annál pontosabban mutatja a közlekedési információkat, minél többen használják, ezért pillanatnyilag a budapesti mellékutcák, illetve más magyarországi települések és az autópályákon kívüli utak nem szerepelnek a rétegen.
Teherán kommunikációjából az olvasható ki, hogy szeretnék az ellenségeskedést ennyiben hagyni.
Bár a támadás meglepte a világot, voltak jól látható előjelei annak, hogy mire készül az Egyesült Államok.
Korábban Lázár János azzal vádolta meg őket, hogy túlterheléses támadást indítottak az EMMA rendszere ellen.
Lázár János tiszás hőbörgésről és hobbivasutas dünnyögésről írt a Facebookon.
Az elnökkel egyszer az irodájában, egyszer pedig Lengyelországban próbáltak végezni.
Karácsony Gergely ismét felhívta a figyelmet arra: önkormányzati rendezvényről van szó.