Korábban mutattunk már egy hasonló megoldást, amelynek segítségével gyorsan elérhetjük Google Docs tárhelyünket és közvetlenül az Office alkalmazásokban nyithatjuk meg a szerveren tárolt dokumentumokat, illetve a szerverre is menthetünk mondjuk a Wordből.
A Google Cloud Connect ezt még egyszerűbbé teszi és immár bárki által letölthető az alábbi oldalról. Jelenleg viszont csak Windowsos PC-kre telepíthető, hogy azokon az Office csomagból közvetlenül dolgozhassunk a Google Docs tárhelyével (Office 2003, 2007 és 2010 verziókkal használható).
A plug-in nem csak egyszerűen a mentés és megnyitás folyamatát teszi egyszerűbbé, hanem lehetőséget ad arra is, hogy párhuzamosan többen is dolgozhassanak ugyanazon a dokumentumom. De anyagaink biztonsági mentésére is kiváló megoldást jelenthet. Az Office alkalmazásokban mentett dokumentumainkat ráadásul így bárhol, bármikor elérhetjük egy böngésző segítségével.