A NASA egyik kutatója déli sarkvidékről származó meteoritokban véli fölfedezni a Földön kívüli élet mikroszkopikus nyomait - derül ki a Journal of Cosmology című tudományos lap online kiadásából.

Az interneten múlt hét pénteken Richard Hoover asztrobiológus nevével megjelent tanulmány szerint a NASA kutatója a ritkának számító széntartalmú meteoritok elektronmikroszkópos vizsgálatával fedezte fel a földi élet kialakulásában jelentős szerepet játszó, cianobaktériumokhoz hasonló idegen szerves anyagok lenyomatait.

Ha a kutató állítását a szakmai elit is alátámasztja, akkor ezzel bizonyíthatják, hogy az élet nem csupán földi eredetű, és akár az élet kialakulásában is szerepet játszhattak a meteoritok. A mikroszkopikus lenyomatokat őrző meteoritok a földi életformákhoz elengedhetetlen szenet tartalmaznak miközben a szintén létfontosságú nitrogénből gyakorlatilag semmit sem.

A kutató állítása szerint kizárt, hogy a vizsgálatra készült szeletek beszennyeződtek volna, a csúcstechnológiának számító mikroszkennelési eljárással pedig különböző cianobaktérium lenyomatot sikerült kimutatnia. A tanulmány bizonyítására, vagy éppen annak cáfolatára a tudományos lap szerkesztője, Rudy Schild száz szakértő mellett több mint ötezer tudóstól várja a publikációval kapcsolatos véleményeket.

Ellopta a kertben álló teherautót, áttört a kerítésen, aztán nekicsapta egy ház falának – fotó