Az evolúciós fejlődés során tűnt el az emberekből az, ami a makákóknál és az egereknél még megtalálható: a péniszcsont.

Az evolúcióval az ember elveszítette azt a bizonyos DNS-szekvenciáját, amely a férfi nemi szerv csontosodásáért felelős - jelentették ki a kaliforniai Stanford Egyetem kutatói a Nature című szaklapban közölt tanulmányukban. A számos emlősállatnál, ragadozónál és nagyobb rágcsálóknál megtalálható péniszcsont (Os penis) a nemi szerv merevedéséhez járul hozzá. Gill Bejerano és csapata 510 génszakaszt vizsgált meg, amelyek az embereknél már nem szerepelnek, de a csimpánzok és más állatok örökítőanyagában még megtalálhatóak.

A legtöbb esetben olyan génszakaszokról van szó, amelyek nem tartalmaznak fehérje-előállításra szolgáló információkat. Ezeknek a DNS-szeleteknek mégis fontos szerepül van, mivel ezek szabályozzák, hogy a velük szomszédos gének aktivizálódnak-e vagy sem.  A kutatók szerint az úgynevezett androgén receptorok közelében lévő szabályozó DNS-szekvenciák elvesztése vezetett a például a nagymacskáknál is megtalálható tapintószőrök, valamint a péniszcsont eltűnéséhez az emberi szervezetből.

Kanadai tudósok a National Geographic című természettudományos magazin szerint az emlősállatok péniszmérete és az éghajlat összefüggésit vizsgálva kimutatták, hogy a péniszcsont petyhüdt állapotban is bizonyos merevséget biztosít a hímvesszőnek, így a legkisebb izgalom hatására teljes behatolóképességet biztosít. Ez a zord körülmények között élő állatoknál a sikeres szaporodás kulcsa lehet.

Hatszázezer éves "szerszámgyárat" fedeztek fel

Hatszázezer éves "szerszámgyárat" fedeztek fel Kína középső részén, Honan (Henan) tartományban kínai és ausztrál régészek, akik a leletekről a Journal of Human Evolution legújabb számában közölték tanulmányukat.

Mégsem ül át Audiból BMW-be a Bayern München