szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Újabb robbanás előtt áll az internet, a következő években ötven milliárd eszköz kapcsolódik majd össze a világhálón. A forradalmi változás előjeleiről és kihasználásának lehetőségeiről is szólt a Web 2.0 Symposium - Barcamp Budapest konferencia.

 

Az új generációs webkettes alkalmazásokkal szemben alapvető elvárás az interaktivitás és a mobilitás. Chris Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója a konferencia nyitó előadásában azt mondta, hogy a következő évtized közepére 50 milliárd eszközt köt majd össze a világháló. Ez az újabb netes robbanás megköveteli a sávszélesség növelését és a tartalmi szolgáltatások fejlesztését, használatuk könnyítését. A Magyar Telekom vezérigazgatója most úgy látja, hogy a valódi digitális társadalom 2025-re teljesedik ki.

Keresni és találni hatékonyan, tévedés nélkül

A fejlődési szakaszban lévő digitális társadalom egyre többet vár el a különböző internetes keresőktől. A Google keresés-fejlesztési csoportjának vezetője legfőbb igényként a frissességet határozta meg. Behshad Behzadi előadásában arról beszélt, hogy a leggyakrabban használt egyszerű keresési mód sokszor félrevezető eredményt adhat a felhasználónak. Adott esetben frissnek tüntethet fel egy tartalmat, pedig az már elavult. Az ilyen és ehhez hasonló megtévesztő találatok kiszűrése a keresés-fejlesztés egyik célja. A másik fontos kutatási irány, hogy miként lehet a keresést a felhasználó gondolkodásmódjához igazítani.

A magyar kisvállalkozói világban nem a frissesség a gond, hanem az információhiány. Az említett cégek mindössze 40 százalékának van saját honlapja, pedig a magyar internetezők 88 százaléka már a neten keresi meg a szükséges szolgáltatást. Ez az eredménye a Budapest Bank és Google Magyarország kutatásainak, ezért a két cég a kisvállalkozások fejlődésének segítésére létre hozta a „Neten a cégem” programot. Erdei Zsuzsa a Budapest Bank termékfejlesztési vezetőjének és Heal Edina a Google Magyarország vezetőjének közös előadásából kiderült, hogy a cégfejlesztési programjuk többek között ingyenes honlap készítést, online hirdetést és banki szolgáltatásokat kínál.

Ötlet és megvalósítás a közösségi média segítségével, startup vállalkozásoknak

Egy jó ötletet meg lehet valósítani akár másnap, de a legjobb csak egy hét múlva érik be. Ezzel a mottóval beszélt a super-marmite.com egyik alapítója a startup vállalkozások és a közösségi média kapcsolatáról. A párizsi Olivier Desmoulin tavaly októberben indította társaival a super-marmite.com oldalt. Az ötlet az volt, hogy összehozzák azokat, aki szeretnek jókat enni, főzni. A vállalkozás beindításához és fejlesztéséhez a közösségi média reagálási gyorsaságát használták. Ez a módszer lehetőséget adott arra, hogy kihasználva a közösségi hálózatokban rejlő azonnali visszacsatolást fejlesszék a vállalkozást. Az októberi indulás óta már több ezres táboruk van.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!