szerző:
techline.hu
Tetszett a cikk?

Reklámot ugyanis sok helyre lehet tenni, a formátum, a méret és ezer más jellemző is változhat.

Reklámot ugyanis sok helyre lehet tenni, a formátum, a méret és ezer más jellemző is változhat. Tény, hogy a legtöbb reklám idegesítő és túl „agresszív”, a legnagyobbak (és legjobbak) azonban képesek megoldani a kérdést úgy, hogy a káposzta is megmarad, de azért a kecske sem hal éhen. A Google hirdetései, a vezető portálok már-már „szolidan” elhelyezett reklámjai jól példázzák, hogy létezik arany középút is.

Nem mindegy milyen párosításban használjuk a reklámfelületeket...

Van azonban egy jelenség, amit még a legjobbak és a legnagyobbak sem tudnak befolyásolni: konkrétan az, amikor több hirdető bannere/plakátja kerül egymás mellé, alá vagy fölé. Ez még nem lenne gond: a szóban forgó hirdetések képes/szöveges tartalma azonban változó, így az „összerakás” bizony néha mókás helyzeteket eredményezhet… Nézzük a Techline toplistáját – a legrosszabb helyekre rakott reklámok, webről és a való életből vegyesen!

Mielőtt jönnének a webes példák, tekintsünk meg egy klasszikust.

Kezdjünk mindjárt egy klasszikussal: a meg nem nevezett weboldal egy, az AP-tól átvett tragikus hírt közöl a főlapon, miszerint egy lakástűzben életét vesztette egy csecsemő. Az iOmega reklám-banner felirata a hír felett: „Burn Baby! Burn”…

A CNN sem képes befolyásolni azt, hogy mi kerüljön egy-egy cikk mellé – így adódhatott ez a finoman szólva is ízléstelen összeállítás, a cikktörzsben egy agykárosodást szenvedett hölgyről van szó, a másik oldalon pedig Einstein nyújtogatja a nyelvét, a hozzávaló „Hé zsenikém! Mennyi az IQ-d?” felirattal.

A Digg következő klasszikusán a „15 éves gyermeket molesztált a tanársegéd” kezdetű hír mellett máris megjelent a „kapcsolódó” Google hirdetés: legyél te is tanársegéd…

Hasonló helyzet állt elő a Yahoo oldalán: a szívinfarktust okozhat a kávé cikkből az adengine csak a kávé szót tartotta érdekesnek, így meg is jelent a hirdetés a másik oldalon. Ezt hívják „negatív reklámnak”, legalábbis a cikk és a banner erősen üti egymást…

A Guardian sem mentes a vicces jelenségtől: szintén egy pedofil cikk kapcsán láthatjuk, az „emlékszel még az első barátnődre” szlogennel ellátott bannert, benne egy kislány képével. Ízléstelen párosítás.

Az utolsó példa nem banner, de a szerencsétlen párosítás ugyanúgy érvényes: a Yahoo plakátja mellett egy vidám 404 felirat (ez utóbbi vajon minek a reklámja lehet?).

 

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
techline.hu Tech

2009 legviccesebb IT reklámjai

Szerencsére a kreatívok hamar rájöttek, hogy az IT/elektronika és az internet is, ugyanolyan termék, mint bármi más.