szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Twitter és a műsorszolgáltatók különleges kapcsolatban vannak: a csatornák készek kihasználni az új lehetőségeket, és új eddig nem látott élményt kínáljanak a nézőknek. A Twitter valós idejű fórumot biztosít arra, hogy a nézők hozzászólhassanak a műsorokhoz, és ezzel közösséget generál a műsor köré, ami viszont odaszögezi a nézőket a tévékészülék elé.

Ezt bizonyította nemrég a brit királyi esküvő közvetítése, amely alatt rekordot döntöttek a tweetek. Az esemény ideje alatt a #RoyalSuccess és a #RoyalMess hashtagek használatával mondhatták el véleményüket az ABC News nézői, míg a CNN-nél saját csatornát nyitottak, #CNNTV néven a hozzászólások begyűjtéséhez. Világszerte közel kétmilliárd ember figyelte a tévé képernyője előtt ülve a nagy eseményt, addig az internetezők sem tétlenkedtek, a királyi esküvő ideje alatt 16 000 üzenetet küldtek el percenként a mikroblog szolgáltatáson keresztül – olvasható a Twitter hivatalos blogján.

Azonban a múlt heti esküvő csak egy példa arra, hogy a Twitter hogyan növelheti a nézettséget. Szakértők szerint, bármilyen műsorról legyen is szó, amíg megy az adás, addig akár tízszer nagyobb is lehet a tweetek száma a műsor csatornáján. A kérdés már csak az, hogy a hazai kereskedelmi televíziók mikor jutnak el oda, hogy nyugati társaikhoz hasonlóan kihasználják a Twitter adta lehetőségeket.  Persze, ehhez a hazai közönségnek is „fel kell nőnie”, a magyar Twitter-közösségnek meg kell erősödnie, de kísérletezni lehetne, hiszen szinte nem kerül semmibe.

Az alábbi videó azt mutatja be, hogy az ABC News hogyan használja Twittert különböző műsoraihoz.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!