Mi is volt az iPhone által kijelölt irány? Nos, valami olyasmi, hogy csinálj egy okostelefont, amelynek szinte az egésze egy érintőképernyő, majd helyezzél el rajta érinthető ikonokat.
A recept bevált (a Time magazin 2007-ben az év találmányának nevezte), nem véletlen, hogy az elmúlt években szinte valamennyi okostelefongyártó ilyen-olyan formában, de azért az iPhone-designt követte. Egyetlen nagy kivétel akadt, a RIM.
A Thenextweb oldal utánajárt annak, miként hatott az iPhone-dizájn a többi nagy okostelefon dizájnjára.
Kiderült, 2011-ben szinte minden gyártó az iPhone-t utánozza, és legújabb midellje még csak nem is emlékeztet a pár évvel korábbira. Egyetlen gyártó, illetve modell a kivétel, a RIM Blackberryje alig változott az elmúlt esztendőkben.
Ebben a nosztalgiában van valami szívet melengető, azonban nem árt a realitásokat is figyelembe venni, nem véletlen, hogy a piac jobban értékeli az iPhone-vonulatot.
Így ha a tulajdonképpen változatlan dizájn nem jár valami egészen egyedi sajátossággal, a RIM-nek sem szabad csodálkoznia azon, ha a felhasználók lassan a jobban kezelhető telefonok felé fordulnak, hiszen az, hogy kié volt az alapötlet, a legkevésbé sem érdekli őket.