A Leeds Egyetem kutatói szerint az általuk fejlesztett
elemek kisebbek, olcsóbbak és biztonságosabbak, mint az eddigi elemek. Ha piacra kerülnek, a lítiumos zselés elemekkel könnyebbek lehetnek a hordozható számítógépek, és hatékonyabbak az elektromos autók – áll a
BBC hírében.
2006-ban a Dell több mint négymillió laptop akkumulátort hívott vissza, miután egy japán konferencián felrobbant egy laptop, és a vizsgálat kiderítette, hogy a lítiumionos akkumulátor hibájából történt a baleset. Az Apple előtt sem ismeretlen a biztonsági probléma: a cupertinói cég kétmillió akkumulátort volt kénytelen ugyanaz év nyarán visszahívni. (Mindkét vállalat Sony akkumulátorokat szerelt a gépekbe.) 2010 augusztusában az Apple a túlmelegedő iPodokat kényszerült Japánban kicserélni, miután hatvanan megsérültek a túlmelegedett akkumulátorok miatt. Ezúttal nem nevezték meg a beszállítót.
A túlmelegedés az elektromos autók esetében is probléma. Emiatt megerősített acél akkumulátor házakat kell használni, és több biztosítékot az áramkörök védelme érdekében. Mindezek növelik a költségeket és az autó súlyát is, ami viszont a hatékonyságát csökkenti.
A leedsi kutatók szerint a zselés akkumulátorok ugyanolyan biztonságosak, mint a polimer akkumulátorok, teljesítményük a folyadékkal töltött akkumulátorokéval vetekszik, de az áruk ezek tíz-húsz százalékát sem érik el. A legfontosabb szempont azonban, hogy jóval biztonságosabbak, mint a korábbi akkumulátorok és elemek.