szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az Antenna Hungária bővíti digitális földfelszíni kínálatát, ezzel tizenhárom új csatorna kerül bele. A cég vezérigazgatója szerint az év végére a digitális MinDig TV felhasználók száma az egy évvel korábbihoz képest megduplázódik, 350 ezerre nő.

Az Antenna Hungária folytatja digitális földfelszíni televíziós szolgáltatásainak fejlesztését, és október elsejétől a harmadik DVB-T (digitális földfelszíni televíziózást célzó) multiplex elindításával 13 teljesen új programot kínál – mondta Jean-Francois Fenech, a társaság vezérigazgatója kedden Budapesten sajtótájékoztatón. Jean-Francois Fenech hangsúlyozta: ezzel immár 31 televíziós csatorna műsora fogható a DVB-T platformon, melyek teljes nézettsége meghaladja a 80 százalékot.

Az Antenna Hungária év végére a jelenlegi 95 helyett 97 százalékos lakossági lefedettséggel számol, és három nagy teljesítményű gerincadót is üzembe helyeznek Miskolcon, Fehérgyarmaton és Aggteleken. Az év végére a digitális lefedettség eléri a mostani analóg M1 hálózat lefedettségi szintjét. Az Antenna Hungária (AH) október 1-jétől közszolgálati multiplexet alakít ki az "A" jelű multiplexen. Ennek megvalósítása érdekében számos program az "A" multiplexről a "C"-re költözik: TV2, RTL Klub, euronews, HírTV, ATV, SportKlub, Info Channel és a NeoFM. A Duna TV és a Duna 2 programok pedig az eddigi "C" multiplex helyett az "A" multiplexen találhatók meg.

Az október 1-ről a MinDig TV Extra Családi csomagjában az eddigiek mellett fogható tizenhárom új csatorna: Viasat 3, Comedy Central, Universal Channel, Spektrum, History, Sport 1, Sport 2, Minimax, Cartoon Network, PRO4, Prizma TV, Muzsika TV és Dorcel TV.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósággal (NMHH) kötött Hatósági Szerződés módosítása lehetővé tette az AH számára, hogy a "B" multiplexet az eddigi DVB-H (mobiltévés) sugárzás helyett DVB-T szolgáltatásokra használja. Az AH 2011. szeptember 30-án hajtja végre ezt a változtatást, a DVB-H sugárzás ezen a napon megszűnik és a MinDig TV Extra új családi csomagja lesz elérhető a "B" multiplexen – ismertette Jean-Francois Fenech.

Jean-Francois Fenech az Antenna Hungária vezérigazgatója
MTI / Földi Imre

A vezérigazgató hangsúlyozta azt is, hogy várakozásaik szerint az év végére a MinDig TV felhasználók száma 2010. év végéhez képest megduplázódik, 350 ezerre nő. A vételhez szükséges készülékek – dekóder vagy integrált televízió – ára pedig tovább csökken, ezáltal szinte az összes érintett számára megnyílik a lehetőség, hogy karácsonyra a megfelelő vevőeszközökhöz jusson. Az előfizetések számának 40-50 százalékos növekedését várják a karácsonyi időszakban, mind a fizetős, mind az ingyenes szolgáltatásaik terén.

A legfrissebb értékesítési adatok alapján Jean-Francois Fenech szólt arról is, hogy a digitális földfelszíni televíziós platform bővült a legdinamikusabban Magyarországon 2011 során, és a MinDig TV Extra szolgáltatás pedig a legnagyobb növekedést érte el a vezeték nélküli digitális televíziós szolgáltatások közül. Hozzáfűzte: a MinDig TV digitális földfelszíni televíziós szolgáltatást használók számának növekedése meghaladta a 75 ezret 2011 első hét hónapjában, ezzel a 7 ingyenes digitális televízió- és 4 rádiócsatornát kínáló, tető- vagy szobaantennával fogható szolgáltatást immáron közel 250 ezren használták. A 7 szabadon fogható csatornán túl további 11 fizetős programot kínáló MinDig TV Extra szolgáltatás szeptember közepén 37 ezer előfizetővel rendelkezett, a várakozások alapján az előfizetőszám meghaladhatja az 50 ezret az év végéig. Jean-Francois Fenech a további tervekről elmondta: felkészülnek az analóg lekapcsolás utolsó szakaszára, amely várhatóan 2012-ben lezajlik.

Az analóg lekapcsolás kapcsán megvitatandó kérdésnek nevezte, hogy egy reális stratégiát dolgozzanak ki, megfelelően legyen időzítve, valamint hogy legyenek világos és elérhető lekapcsolási mutatók. Hozzáfűzte: a helyi és regionális frekvenciák pályáztatását is meg kell oldani, illetve megfelelően időzíteni. Életképes dekóder-támogatási rendszerre van szükség, illetve a lekapcsolást ki kell egészíteni egy országos kommunikációs kampánnyal, hogy az érintett háztartások megfelelően felkészülhessenek.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!