Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2d3bd3d0-3934-4fe7-923e-4f45178b5a55","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"Azért, hogy csökkenjen a konfrontáció.","shortLead":"Azért, hogy csökkenjen a konfrontáció.","id":"20250312_orosz-amerikai-szvr-cia-rendszeres-kapcsolattartas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2d3bd3d0-3934-4fe7-923e-4f45178b5a55.jpg","index":0,"item":"3e124929-0fdd-42bd-b82e-94f680fe8045","keywords":null,"link":"/vilag/20250312_orosz-amerikai-szvr-cia-rendszeres-kapcsolattartas","timestamp":"2025. március. 12. 11:36","title":"Az orosz és az amerikai hírszerzés igazgatója megállapodott, hogy rendszeresen tartani fogják a kapcsolatot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"185ba275-750c-44bf-af7c-71e9728f5e2b","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A TV2 nemrég bemutatta A kiképzés című katonai valóságshowját, amely a Honvédelmi Minisztérium megbízásából készült és amelyben civilek tehetik magukat próbára. KAP és Ceglédi Zoltán ennek apropóján elmondta, hogyan úszták meg a sorkatonaságot, Litkai Gergely pedig megosztotta, mi történik, ha a bébiszittered hirtelen honvédőnek áll. De mit adhat egy ilyen műsor a hétköznapi embereknek azon a 20 millió forinton kívül, amit a győztes nyerhet, milyen az, ha valaki az Excel-táblázatok után a frontvonalon találja magát? ","shortLead":"A TV2 nemrég bemutatta A kiképzés című katonai valóságshowját, amely a Honvédelmi Minisztérium megbízásából készült és...","id":"20250312_duma-aktual-a-kikepzes-tv2","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/185ba275-750c-44bf-af7c-71e9728f5e2b.jpg","index":0,"item":"e6b7b36e-1ff0-46db-8faf-23de4f35f5e4","keywords":null,"link":"/360/20250312_duma-aktual-a-kikepzes-tv2","timestamp":"2025. március. 12. 17:30","title":"Van, aki dominákhoz jár, van, aki wannabe katonának áll – így nem védte a hazát KAP és Ceglédi","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"67e7e663-0400-4e05-9495-8c84ffb20dfa","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"A MÁV 2024 végén hirdette meg a programot Lázár János minisztériumával karöltve.","shortLead":"A MÁV 2024 végén hirdette meg a programot Lázár János minisztériumával karöltve.","id":"20250311_mav-allomasmegujitasi-program-uj-palyazati-szakasz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/67e7e663-0400-4e05-9495-8c84ffb20dfa.jpg","index":0,"item":"9883e5fb-14dd-4df8-b78b-c188d181cb6c","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250311_mav-allomasmegujitasi-program-uj-palyazati-szakasz","timestamp":"2025. március. 11. 15:49","title":"Új eljárást írtak ki a MÁV állomásmegújítási programjában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4e25c34a-b49e-4d65-b6e3-b7969ca45990","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Tanulmányok szerint bizonyos gyümölcs- és zöldséghéjak tele vannak olyan anyagokkal, amelyek segítenek a cukorbetegség, a gyulladás és a rák elleni küzdelemben. Összegyűjtöttük a legértékesebb héjakat, valamint tippeket a fogyasztásukhoz.","shortLead":"Tanulmányok szerint bizonyos gyümölcs- és zöldséghéjak tele vannak olyan anyagokkal, amelyek segítenek a cukorbetegség...","id":"20250311_melyik-gyumolcs-zoldseg-heja-eheto-vitamin","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4e25c34a-b49e-4d65-b6e3-b7969ca45990.jpg","index":0,"item":"a83968f0-73dc-416e-b9dd-b2b8ed219d6c","keywords":null,"link":"/elet/20250311_melyik-gyumolcs-zoldseg-heja-eheto-vitamin","timestamp":"2025. március. 11. 05:01","title":"Ne hagyja veszni a répa, az alma, a kivi vagy a krumpli héját, mert abban van a vitamin","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"cb51aa0d-6ebe-40c1-be77-389f39a0465b","c_author":"Lőrincz Tamás","category":"itthon","description":"Öt gyerek kórházba került kiszáradás miatt, de már kiengedték őket. ","shortLead":"Öt gyerek kórházba került kiszáradás miatt, de már kiengedték őket. ","id":"20250312_Tobb-mint-600-an-lettek-rosszul-Nagykoroson-folyik-a-vizsgalat-hogy-mi-okozta-a-megbetegedeseket","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/cb51aa0d-6ebe-40c1-be77-389f39a0465b.jpg","index":0,"item":"59b6d4aa-82ad-49c4-92aa-3c6c57077f90","keywords":null,"link":"/itthon/20250312_Tobb-mint-600-an-lettek-rosszul-Nagykoroson-folyik-a-vizsgalat-hogy-mi-okozta-a-megbetegedeseket","timestamp":"2025. március. 12. 07:59","title":"Több mint 600-an lettek rosszul Nagykőrösön, folyik a vizsgálat, hogy mi okozta a megbetegedéseket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4afe802b-e2ce-4020-ba05-6801baac7576","c_author":"Szőllősi Lili","category":"gazdasag","description":"Potenciális debreceni és Balaton-parti utakról, digitális beszállókártyákról és az amerikai piac felé való nyitásról is nyilatkozott lapunknak a Ryanair kereskedelmi igazgatója, aki a légitársaság négy új budapesti útjának bejelentésének apropóján járt Magyarországon.","shortLead":"Potenciális debreceni és Balaton-parti utakról, digitális beszállókártyákról és az amerikai piac felé való nyitásról is...","id":"20250311_ryanair-fapados-utazas-legitarsasag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4afe802b-e2ce-4020-ba05-6801baac7576.jpg","index":0,"item":"6b7127f1-9b85-449b-a225-eed71eb5080e","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250311_ryanair-fapados-utazas-legitarsasag","timestamp":"2025. március. 12. 14:19","title":"Beszólt a Ryanair kereskedelmi igazgatója a Wizz Airnek: egy kis regionális légitársaság miatt nem aggódom","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3ced477c-3871-467f-9a97-58a360f42ddf","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Egy vallási tévécsatornát 150 ezer fontra büntettek meg, amiért az Egyesült Királyságban műsoridőt adott egy hittérítőnek, aki „csodatévő forrásvizet” árult. ","shortLead":"Egy vallási tévécsatornát 150 ezer fontra büntettek meg, amiért az Egyesült Királyságban műsoridőt adott...","id":"20250311_csodatevo-forrasviz-buntetes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3ced477c-3871-467f-9a97-58a360f42ddf.jpg","index":0,"item":"47ee80c4-da29-4190-af5e-a8bd4e1fc256","keywords":null,"link":"/elet/20250311_csodatevo-forrasviz-buntetes","timestamp":"2025. március. 11. 15:54","title":"Csodatévő forrásvízzel még mindig át lehet verni az embereket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c5955846-0143-4493-a066-e74fc3fd4c6a","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Elkészült a Bentley Batur utolsó példánya, a kívül-belül abszolút egyedi megjelenésű The Black Rose.","shortLead":"Elkészült a Bentley Batur utolsó példánya, a kívül-belül abszolút egyedi megjelenésű The Black Rose.","id":"20250312_18-karatos-rozearannyal-bucsuzik-a-750-loeros-w12-es-bentley-batur","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c5955846-0143-4493-a066-e74fc3fd4c6a.jpg","index":0,"item":"723011ea-8e0b-49b0-ab4d-59379b61a0ff","keywords":null,"link":"/cegauto/20250312_18-karatos-rozearannyal-bucsuzik-a-750-loeros-w12-es-bentley-batur","timestamp":"2025. március. 12. 08:41","title":"18 karátos rozéarannyal búcsúzik a 750 lóerős W12-es Bentley","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Összefogott a Facebook és az eBay – még több pénzt költhetünk
szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Partneri megállapodást kötött a világ legnagyobb közösségi oldala és az eBay. Lehet, hogy gigantikus webáruházzá alakul a Facebook? Óvatosabb elemzők szerint a „szeretem” gombot kiváltó „megveszem”, „akarom”, „már megvan”, „ajánlom” gomb nem feltétlenül hoz forradalmi változást.
Az elkövetkező három évben többet változik majd, hogyan vásárolnak és fizetnek a fogyasztók, mint az elmúlt 15 év során együttvéve – véli az eBay vezérigazgatója. John Donahoe az eBay San Franciscó-i Innovate fejlesztői konferenciáján arról is beszélt, hogy fordulóponthoz érkezett az online kereskedelem. Mint arról a TechCrunch tudósít, az Innovate egyik leginkább várt híre a világ legnagyobb közösségi oldala és az eBay partneri megállapodásának bejelentése volt.
Eszerint az eBay integrálja a Facebook Open Graph funkcióit a Magento és a GSI nemzetközi kereskedelmi platformokba. Az Open Graph, azaz a Facebook fejlesztői környezete egy viruális kapcsolati térkép, amely egy helyre gyűjti be és teszi elérhetővé az összes információt a közösségi oldal használóiról – kapcsolatokat, megosztott tartalmakat. Ez azt jelenti, hogy nem csak azt lehet vizsgálni, ki kit ismer, de lehet kereskedelmi megoldásokat ajánlani hasonló hobbik vagy földrajzi hely szerint leválogatva a felhasználókat.
Mindehhez az X.commerce platformot használják majd, és az eBay, a PayPal, a Magento és a GSI által kialakított rendszerből erős, teljes körű szolgáltatást nyújtó és a nyílt e-kereskedelmi megoldás fejlődik majd ki az eBay vezérigazgatójának víziója szerint. A fejlesztők az X.commerce-en minden technológiát egy helyen találnak meg, ami lehetővé teszi számukra, hogy „újfajta vásárlási és e-kereskedelmi élményt hozzanak létre”. Ez alapvetően annyit jelent, hogy a külső fejlesztők nagyobb szerepet kaphatnak a közösségi kereskedelemben, megoszthatják egymással az ötleteiket, milyen alkalmazásokat fejlesztenek, hogy érdekesebbé tegyék a közösségi vásárlási élményt vagy az adásvételt.
Az új megoldással a felhasználók egyetlen PayPal-azonosítóval léphetnek különböző internetes áruházakba, nem kell újra és újra a regisztrációval bajlódniuk, vagy különböző kisebb – esetleg kevésbé biztonságos – oldalakra bízniuk az adataikat. Az év végéig az eBay bevezeti a szolgáltatás mobilos változatában a képfelismerő alakalmzást is, azaz ha valaki meglát valamit, ami megtetszik neki, és lefotózza, a kép alapján is kereshet az eBayen, a rendszer listázza a hasonló termékeket.
Nem újdonság a Facebook-funkciók beépítése az e-kereskedelmi ajánlatba. Eddig is volt mód személyre szabott ajánlatok készítésére, a barátok véleményének megjelenítésére egy-egy termékről az adott online áruházban, de a facebookos közösségi kereskedelem ettől nem lett sokkal népszerűbb. Attól sem, hogy a kereskedők virtuális kirakatokat hoztak létre a Facebookon, és megpróbáltak közvetlenül az ügyfélnek értékesíteni, amikor az illető például egy márka rajongói oldalára jutott.
Sőt, a Facebook maga is kísérletezett nagyobb szabású közösségi vásárlási megoldással, de néhány hónap után ezt feladta. A Facebook napi vásárlási ajánlatokat kínáló oldalát, a Facebook Dealst az eredeti tervek szerint a Groupon bónuszos-kuponos online szolgáltató egyik legnagyobb versenytársává szerették volna fejleszteni, de négy hónap elteltével felhagytak a rendszer tesztelésével.
Úgy tűnik, hogy a fogyasztókat eddig nem különösebben vonzotta a gondolat, hogy a Facebookon keresztül vásároljanak. Talán mert úgy vélik, a Facebook alapvetően fotók megosztására és új szeretők becserkészésére szolgál. Nyilván sok felhasználó nem szívesen osztja meg a Facebookkal a hitelkártyája számát, ahogy más személyes adatát sem. Sokszor ugyanis, ha a Facebookon akar valaki vásárolni, engedélyeznie kell egy-egy alkalmazást, amely rengeteg információt kérhet a vevőtől, amit sokan vonakodnak megadni. A Facebook-tranzakciók éppen ezért gyakran arra szorítkoztak, hogy az adott cég saját online áruházába irányítják a potenciális vevőket.
Ez aztán azt eredményezi, hogy az online vásárlás továbbra is „nagyon személyes és magányos élmény”. Matthew Mengerink fogalmazott így, az X.commerce ügyvezetője és alelnöke. Szégyenszemre, hiszen mint Katie Mitic, a Facebook platform és mobil marketing igazgatója az Innovate-en megjelentek előtt rámutatott, a vásárlás alapvetően társas, közösségi tevékenység, és a világ még csak most ízlelgeti, milyen lehetőségeket rejt magában a közösségi vásárlás.
Persze ahhoz, hogy a határtalan lehetőségek feltáruljanak, az eBaynek és a Facebooknak el kell érnie, hogy a fejlesztői közösség izgatottan várja, hogy részt vehessen a munkában. Viszont a Reuters szerint Katie Mitic bejelentését nem fogadta határtalan lelkesedéssel a helyszínen levő mintegy háromezer fejlesztő és IT-szakember. A hírügynökség emellett arra is emlékeztetett, egyes elemzők és e-kereskedelmi szakértők azt várták, ennél mélyebb, még teljesebb értékű partneri megállapodás születik a két cég között.
Nyilván lehet, hogy a fejlesztők fáradtak voltak, vagy beleborzongtak a gondolatba is, hogy a Facebook rengeteg vitát kiváltó újításaival kellene foglalkozniuk. Ezek egyike, hogy a Facebook feleslegessé tette a like gombot – ezért van szakember, aki az új Facebook-funkciókat egyenesen az adathalászathoz, a kéretlen levelek küldéséhez és az internetes kémkedéshez hasonlítja.
Végel Dániel
Ennek fényében már nem annyira csábító az eBayes fejlesztők számára, hogy a „like”/”szeretem” gomb helyett a „megveszem”, „akarom”, „már megvan”, „ajánlom” gombot is megnyomhatják a facebookozók, ha kedvük szottyan rá. Az persze kérdéses, mindez elég-e ahhoz, hogy valóban alapjaiban megváltozzon a közösségi vásárlás arculata.
Matthew Mengerink szerint túl sok alkalmazás tűzi ki azt a célt, hogy a felhasználó vásároljon, figyelmen kívül hagyva a valós élet folyamatait. A keresés, tapasztalatcsere, vélemények begyűjtése egyes termékekről valóban alapvetően közösségi természetű, de nem feltétlenül jár együtt azonnali vásárlással.
Ugyanakkor a böngészés, a megosztás, a csevegés – a teljes közösségi rendszer – növeli a márka ismertségét, a szóbeszéd-marketing folyamata növelheti az online és az offline értékesítést is. A vásárlás előtti informálódás egyre nagyobb jelentőségű, de a kérdés továbbra is nyitott, vajon az „akarom” vagy a „már megvan” gomb mennyiben segíti a márkát.
A virtuális vásárlási élmény ma még fényévekre van az offline vásárlásétól. Attól pedig, hogy egy volt általános iskolai osztálytárs áradozni kezd a Facebookon egy termékről, még nem fog fellendülni annak forgalma. Nyilván, ha egy ismerős üzenőfalán jelenik meg információ egy termékről, amit a felhasználó meg szándékozik vásárolni, abból érdekes beszélgetés alakulhat ki.
Közösen készíthetnek listákat és hallgathatnak zenét a Facebookon egy magyar csapat által fejlesztett facebookos alkalmazás használói. A ShareMix.fm a hírfolyamokban és oldalakon megosztott zenéket gyűjti össze, rendezi és játssza le.
Évi 14 milliárd fontos kárt okoz, hogy munkaidőben használjuk a közösségi oldalakat. Perekhez vezethet, ha azért nem kerül sor állásinterjúra, mert a Facebook-profil nem tetszik a hr-esnek. Befogadókból, passzív fogyasztókból a hírek és a kultúra aktív alakítói lettek a közösségi oldalak használói. Az életünk egyre nagyobb szeletét változtatják meg a közösségi oldalak.
Az amerikai a világ legnépszerűbb népe – ez lett a végeredménye egy közösségi oldalon végzett nemzetközi felmérésnek, amelynek készítői 15 ország 30 ezer lakosának véleményét összegezték.
Letűnhetnek a kuponos-bónuszos napi ajánlatokat kínáló cégek arany napjai: itthon nemrég kezdett virágozni az Amerikából átvett e-kereskedelmi rendszer, de az USA-ban már két nagy piaci szereplő is visszavonulót fújt.
A nyugdíjasok 70 százaléka inkább választaná az általános 5 százalékos élelmiszeráfát, mint a részükre a kormány által beígért teljes áfa-visszatérítést a zöldség és gyümölcs vásárlása után.
Hogyan változtathatunk az életmódunkon anélkül, hogy néhány hét alatt feladnánk? Miért káros, ha végletekben gondolkozunk? Belefér a kiegyensúlyozott táplálkozásba a sütemény?