szerző:
hvg.hu

Egy év alatt 71 százalékkal nőtt az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában a közösségi játékokkal – mint amilyen a FarmVille vagy a Bejeweled Blitz – játszók száma. Egye többen vásárolnak valódi pénzért virtuális pénzt vagy javakat is: 14-ről 26 százalékra emelkedett arányuk.

Az internet-használók 42 százaléka játszott valamilyen közösségi játékkal az elmúlt három hónapban, szemben a 2010-ben mért 28 százalékkal. A játékosok túlnyomó többsége – az internethasználók 41 százaléka – heti tizenöt percnél többet tölt a közösségi játékokkal, míg tavaly ez az érték csak 24 százalék volt. Az aktív játékosok, tehát heti hat óránál többet játszók száma több mint duplájára emelkedett egy év alatt: 7-ről 15 százalékra.
 
A számítógépes közösségi játékok tehát mind elterjedtségükben, mind játék-intenzitásban növekedő trendet idéztek elő az utóbbi időben. A játékosok kétharmada legalább naponta egyszer játszik, 41 százalékuk naponta többször is időt szakít kedvenc játékára. A játékosok 30 százaléka "újonc", tehát az elmúlt egy év folyamán játszott először a közösségi média elterjedése által életre hívott új típusú játékokkal.
 
17 százalékuk számára a számítógépes játékok világába a közösségi játékok jelentették a belépőt, tehát korábban semmilyen más játékkal nem játszottak gépükön. E csoport javarészt 50 évnél idősebb nőkből áll, akik kevesebbet játszanak a "veteránoknál", és pénzbe kerülő tárgyakat, ajándékokat is ritkábban vásárolnak az átlagnál.

Összességében azonban a közösségi játékok felhasználóinak körében emelkedett azok aránya, akik valódi pénzért virtuális pénzt vagy javakat vásároltak: 14-ről 26 százalékra emelkedett arányuk. A férfiakra inkább jellemző a valódi pénzzel fizetés. A kutatók szerint a jövőben további emelkedésre kell felkészülni: egyre többen, egyre több pénzt fognak virtuális árucikkekre költeni.
 
Továbbra is elsősorban asztali gépeken és laptopokon játszanak a felhasználók, azonban a kutatásból kiolvasható, hogy a mobiltelefonok és táblagépek aránya is emelkedni kezdett.

A PopCap kutatás, amit az ELTE TáTK hírlevél idéz, azt a cél tűzte ki, hogy megállapítsa, az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában hányan játszanak a közösségi játékokkal heti negyedóránál többet, és hogy azonosítsa az egy évvel korábbi felméréshez képest bekövetkezett eltolódásokat, változásokat a játékosok táborának összetételében, a felhasználói szokásokban. A módszer egy 38 kérdésből álló kérdőívre épült, amelyet interneten keresztül tölthettek ki a brit és amerikai válaszadók 2011. szeptember 15-22. között.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
hvg.hu Tech

Kitiltották az anti-iPhone-játékot az App Store-ból

Rövid ideig volt egy Apple-t kritizáló mobil játék az Apple App Store-ban. Olasz fejlesztők akarták felhívni a figyelmet arra, milyen körülmények között gyártják az iPhone-okat. Az Apple App Store-ból száműzött appot az Android Marketen el lehet érni.

Morcosítva: máris itt az új 2-es Gran Coupé BMW sportosabb változata

Morcosítva: máris itt az új 2-es Gran Coupé BMW sportosabb változata

27 éves mélyponton a kínai gazdaság növekedés

27 éves mélyponton a kínai gazdaság növekedés

Lejárt a gyes, ráért politizálni, most pedig polgármester lesz, nem is akárhol

Lejárt a gyes, ráért politizálni, most pedig polgármester lesz, nem is akárhol

Lezajlott az első csak női űrséta

Lezajlott az első csak női űrséta

Óriási dézsát vitt az utánfutóján egy magyar sofőr

Óriási dézsát vitt az utánfutóján egy magyar sofőr

Több ezer fővel csökkent Budapest lakossága

Több ezer fővel csökkent Budapest lakossága