szerző:
life-style.hu
Tetszett a cikk?

Nem csak a tizenévesek ülnek a számítógép előtt, a digitális kikapcsolódás kortalan lett.

Nem csak a tizenévesek ülnek a számítógép előtt, a digitális kikapcsolódás kortalan lett. Megjelentek a könnyed irányvonalak, a cél már nem csak a hardcore gamerek kiszolgálása, hanem a közös buli, a családi szórakozás, és persze a mérhetetlen profit.

A nagy versenyben idén is voltak győztesek, vesztesek, diadalok és bukások, nagy bejelentések, érdekes újdonságok. Most megpróbáljuk 2011 legérdekesebb sztorijait összefoglalni a játékiparban, természetesen a teljesség igénye nélkül.

Az Év játéka
Az idei Video Game Awards (VGA) díjátadó december 10-én megvolt, tehát itt a hivatalos eredmény. Az év legjobb játéka a The Elder Scrolls V: Skyrim a mezőnyben olyanokat utasított magamögé, mint a Batman: Arkham City, Portal 2, , The Legend of Zelda: Skyward Sword, Uncharted 3: Drake's Deception. Idén szerintünk a Dead Island is megért egy misét, de a háborús FPS-ek (Battlefield 3, CoD: Modern Warfare 3) is sok embernek okoznak majd felhőtlen perceket. Az év Xbox játéka a Batman: Arkham City, a legjobb PC-s játék a Portal2 lett. Az év autós játéka pedig az XBox 360-ra megjelent Forza Motorsport 4, bár az idei F1 2011 (Formula 1) is kiváló darab, mindenképpen érdemes megszerezni.

Az Év bukása - egy legenda veszett el

A 3D Realms égisze alatt született Duke Nukem 3D annak idején hatalmas siker volt, a tömeg izgatottan várta a folytatást. Aztán jöttek a gondok, a csúszások, végül 12 év (!) kellett ahhoz, hogy elkészüljön a Duke Nukem Forever. Az időközben megöregedett rajongók remegve álltak neki a nagy kalandnak, de sajnos a régi varázs odaveszett. Rengeteg hiba, elnagyolt, szétesett játékmenet, pocsék grafika - ennyi sikerült 12 év alatt, még szerencse, hogy a klasszikus Duke Nukem hangulat azért átsejlik a romokon. A nagy legenda új része nem annyira rossz játék, de sajnos a nagy elvárások miatt egyértelműen az év bukása lett. Sajnáljuk.

Az Év küzdelme - háborús helyzet

Két hatalmas név csap össze idén, a tét pedig igen nagy: vajon kié lesz a legjobb háborús FPS címe? Eddig kétségtelenül az Activision által birtokolt Call of Duty sorozat vitte a pálmát (a Modern Warfare játékokkal), de most az Electronics Arts is beszállt a versenybe nem kevés pénzzel, ők pedig a Battlefield széria legújabb részét akarják az egekbe emelni. Bár a Wedbush Morgan elemzése szerint a Modern Warfare 3 dupla annyi eladást hoz összesített szinten a következő hónapok során, mint riválisa, de aztán hamar kiderült a Battlefield 3 megjelenésekor, hogy azért nem árt vigyázni. A játékból ugyanis pár nap alatt 5 millió darab fogyott el, ami ugyan még nem veszélyezteti az MW3 trónját, de kétségtelenül azt jelent: nincs már monopol helyzet, a háború kezdetét vette.

Az Év nagy bejelentése – elég lesz ennyi?

Az idei E3 fesztiválon mutatta be a Nintendo a következő generációs konzolját, amely Wii U néven debütált a nagyközönség előtt. A jövőre várható játékgép lényege egy saját nagy kijelzővel rendelkező kontroller, amelyet akár tévé nélkül is használhatunk, tehát önálló állomásként is értelmezhető. A gép maga kompatibilis lesz a Wii Games és Wii Accesories elemekkel, a régi Gamecube játékok is futnak majd rajta (de csak letölthető formában), viszont sem DVD-t, sem Blu-ray lemezeket nem játszik le.

Az ötlet mindenképpen érdekes, de a Nintendo idei zuhanását ez sem akadályozta meg, a cég jelenleg komoly veszteségekkel küzd, már a Wii is elvesztette minden előnyét a versenytársakkal szemben, amióta van PlayStation Move és Microsoft Kinect (ezek mozgásérzékelős játékot tesznek lehetővé a konzolokon, amire korábban csak a Wii volt képes).

 Az Év legjobb kiegészítője – a Kinect tarolt

2010 novemberében mutatkozott be a Microsoft Kinect, az Xbox 360 kamerás kiegészítője hatalmas sikereket ért el (bár a fogyasztók álmait korántsem váltotta be, megmaradt a casual gamerek szintjén): nyolcmillió darabot adtak el belőle két hónap alatt. A játékok azóta is jól fogynak, a szakma elégedett, így nem csoda, hogy a jól működő hardvert igyekeznek tovább nyomni.

A Kinect megjelenésének egy éves évfordulója alkalmából a Microsoft azt jelentette be, hogy elindítja a Kinect for Windows üzleti programot, amely 2012-ben indul, és az üzleti világot segíti majd. Így lesz a játékból még nagyobb üzlet, és talán egy újgenerációs Xbox esetében már a Kinect is komolyabb szerepet kap majd (ez persze még legalább 2 év).

 Az Év legérdekesebb hordozható konzolja – már a 3D a menő

A cím nem véletlen, azért írjuk, hogy a legérdekesebb és nem a legsikeresebb, mert a Nintendo 3DS nem lett igazán siker. Ugyanakkor a Nintendo megint forradalmat csinált, piacra dobott egy olyan hordozható (vagyis handheld) konzolt, amelynek egyik kijelzője képes szemüveg nélkül is élvezhető 3D-s kép megjelenítésére, sőt térhatású fotókat is készíthetünk vele. Bár az élmény korántsem tökéletes, azért a 3DS egy nagyon élvezetes konzol, a mellé kapható játékok kínálata pedig igen meggyőző, ennek ellenére a Nintendo nem tudott olyan eredményeket elérni vele, mint amit szeretett volna.

 Az Év legnagyobb divatja - mindent újra HD-ben

A retró láz nem nyugszik, de a kiadók azt is jól érzik, hogy mi kell a tökéletesség illúziójához. Elindult egy érdekes folyamat konzolos fronton, amelynek köszönhetően most divat lett régi játékokat HD-képminőségre optimalizálva újra kiadni. Ezzel egyrészt kevés a munka, másrészt újra eladhatóak a már lefutott címek. Olyan nagy nevek kerülnek vagy kerültek a kínálatba, mint a Resident Evil 4, a Code Veronica X, a Devil May Cry, a Metal Gear Solid, a Rayman, a Sonic. A legnagyobb robbanás ezen a fronton mégis a Halo: Combat Evolved Anniversary megjelenése, ahol az eredeti játékot hozták vissza egy új grafikai motorral - ráadásul a játékmenet közben váltogatni lehet a felújított és a klasszikus látványt. Ez olyan rajongói élmény, amelyet nehéz überelni (annak idején a Gamecuba-ra megjelenő Resident Evil remake is hasonló öröm volt), nagyon örvendetes lenne, ha lennének még ilyen akciók a kiadók részéről. Tippünk lenne hozzá bőven.

 Az Év reklámja – megvették Indiana Jonest

A japánok tudják, hogyan kell ügyesen felhajtást csinálni, a PlayStation 3 exkluzív Uncharted 3: Drake's Deception játékhoz sikerült egy reklám erejéig megvenniük Harrison Fordot, aki azért volt remek választás, mert a kalandjáték hőse nagyon sokban hasonlít Indiana Jones-ra. A reklámban azt látni, ahogy Ford egy PS3 előtt ülve éli bele magát a kalandokba, szinte gyermeki lelkesedéssel élvezi a játékot. Ha pedig Indiana Jones is erre fogad, akkor biztos nem lehet nagy csalódás. Remek ötlet, a YouTube-on meg is található a végeredmény, érdemes megnézni.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!