szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Facebook meglehetősen tágan értelmezi az "aktív" felhasználó fogalmát - aki lájkol egy akármilyen weboldalt, már aktívnak számít, nem is kell a közösségi oldalra belépni, hogy bekerüljön az aktív kategóriába.

A Facebookot a saját állítása szerint 845 millió aktív felhasználó látogatja havonta, és a 483 milliós tábor naponta. Ám, mint erre a New York Times rámutat, a Facebook meglehetősen tágan értelmezi az "aktív" felhasználó fogalmát. Szerintük ugyanis az aktív, aki hozzáfér a rendszerhez interneten vagy mobil interneten, illetve aki a Facebookhoz köthető szolgáltatást vesz igénybe – anélkül, hogy valóban belépne a Facebookra. Nem az aktív tehát, aki regisztrált felhasználóként bejelentkezik, aktívnak számít szerintük, aki például lájkol egy oldalt, akkor is, ha magára a Facebookra soha nem is lép be.

A Nielsen 2011-es jelentése szerint 153 millió amerikai látogatta tavaly a Facebookot, havonta pedig 161 millió aktív amerikai felhasználója van a közösségi oldalnak a piackutató cég szerint.

Havi negyvenmillió „aktív” felhasználó a különbség tehát – a 845 millió helyett a 805 millió közelebb állhat a valósághoz, ha más országokban is hasonló arányú a különbség.

A New York Times ugyanakkor arra is rámutat, hogy a Facebook még így is jóval átláthatóbban mérhető sok más nagy internetes cégnél, közösségi oldalnál.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!