Az Apple közleménye szerint az új iPad kasszasiker, eddig hárommilliót adnak el belőle, minden idők legsikeresebb iPad-bevezetése indult el március 16-án. A közleményben arra nem térnek ki, hogy a hárommillióba bele kell-e érteni az előrendeléseket is. Ezeket ugyanis nem szokás beleszámítani, míg az átutalás és a szállítás be nem fejeződik. Korábban az Apple – mint az iPhone 4S debütálásakor 2011-ben – nem számította bele az előrendeléseket az első hétvégi adatokba - emlékeztet az
AppleInsider.
A napi bontást még nem hozták nyilvánosságra, de a jelek szerint az Apple napi egymillió eszközt értékesített a hétvégén. A hárommilliós tétel mindenesetre pontosan tízszer akkora, mint a 300 000, amit az első iPad produkált a piacra dobásakor 2010-ben.
Március 16-án az USA mellett tíz országban debütált egyszerre az új iPad – Ausztráliában, Franciaországban, Hongkongban, Japánban, Kanadában, Nagy-Britanniában, Németországban, Puerto Ricoban, Svájcban és Szingapúrban. Kapható a hétvége óta az
Amerikai Virgin-szigeteken is.
Az új iPad március 23-ától további 24 országban lesz elérhető – köztük Magyarországon is. Ausztria, Belgium, Bulgária, Csehország, Dánia, Finnország, Görögország, Hollandia, Izland, Írország, Liechtenstein, Lengyelország, Luxemburg, Makaó, Mexikó, Norvégia, Olaszország, Portugália, Románia, Spanyolország, Svédország, Szlovákia, Szlovénia és Új-Zéland Apple-boltjaiban, a hivatalos viszonteladóknál és a webáruházaiban is kapható lesz péntek reggel nyolctól.
Kína egyik listán sem szerepel, mert jogviták miatt az amerikai cégóriás akár
fel is függesztheti az ázsiai országban még a régi iPadek forgalmazását is.
A Spiegel az eszköz tesztelése után arra jutott,
erősen meggondolandó, hogy pusztán a képernyő élessége miatt érdemes-e új iPadet vennie annak, akinek már van iPad 2-je. A CNet is hosszasan részletezi,
milyen az új iPad és mi hiányzik belőle.