Bíróságra citálja az ausztrál fogyasztóvédelem az Apple-t, mert szerintük megtévesztette a cég a vásárlókat, amikor az új iPadet a 4G sebesség ígéretével hirdette Ausztráliában.
Mint arra az
AppleInsider cikke rámutat, az új iPad csupán az LTE mobil adatátviteli technológia
700 Mhz-es (LTE-700) és 2100 MHz-es sávokat támogatja, amelyet Észak-Amerikában használnak, így az iPad csak ott lesz 4G hálózatban használható. Értelemszerűen a készülék nem kompatibilis az ausztrál 4G hálózattal 1800MHz frekvencián.
Az ACCC fogyasztóvédelmi szervezet (Australia's Competition and Consumer Commission) az ausztrál fogyasztóvédelmi törvény megsértéséről beszél, és szerintük korrigálni kell az „új iPad WiFi + 4G" félrevezető reklámot, a cégnek pénzbírságot kell fizetnie és kötelesek visszatéríteni az új iPad árát mindazoknak, akik erre igényt nyújtanak be.
Ebbe az Apple már bele is egyezett: a
BBC arról ír, hogy visszatérítik az új iPad árát annak, aki úgy érzi, megtévesztették a reklámmal Ausztráliában, de azt nem ismeri el, hogy csúsztattak volna a marketing kampány során. A szervezet célja, hogy a fogyasztók tisztában legyenek azzal, milyen technikai háttérrel rendelkezik az új iPad.
Európában sincs értelme az „új iPad WiFi + 4G-nek”
Európában a 800/1800/2600 MHz-en történik az LTE implementácja, így a harmadik generációs iPad egyáltalán nem támogatja a 4G-s mobil adatátvitelt. Itthon csak a harmadik generációs HSDPA+ technológiát támogatja. Ez várhatóan később sem változik, hacsak nem kap az eszköz európai LTE frekvencia támogatást. Ami nekünk releváns a harmadik generációs iPad szempontjából, az az, hogy az itthoni három szolgáltató mekkora sebességen és milyen lefedettségen biztosít HSDPA(+) mobil internetet.
Hárommillióan vettek új iPadet az első hétvégén
Ausztrália is szerepelt az első tíz ország között, ahol március 16 óta elérhető az Apple új táblagépe. Az USA mellett még Franciaországban, Hongkongban, Japánban, Kanadában, Nagy-Britanniában, Németországban, Puerto Ricoban, Svájcban és Szingapúrban debütált 16-án a gép, illetve a az Amerikai Virgin-szigeteken.
A tabletből
az első hétvégén hárommillió darabot adtak el. A jelek szerint az Apple napi egymillió eszközt értékesített az első hétvégén. A hárommilliós tétel mindenesetre pontosan tízszer akkora, mint a 300 000, amit az első iPad produkált a piacra dobásakor 2010-ben.
Az új iPad március 23 óta további 24 országban kapható – köztük
Magyarországon is. Ausztria, Belgium, Bulgária, Csehország, Dánia, Finnország, Görögország, Hollandia, Izland, Írország, Liechtenstein, Lengyelország, Luxemburg, Makaó, Mexikó, Norvégia, Olaszország, Portugália, Románia, Spanyolország, Svédország, Szlovákia, Szlovénia és Új-Zéland Apple-boltjaiban, a hivatalos viszonteladóknál és a webáruházaiban is meg lehet venni.