Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"2e31c093-bcf7-480c-91d4-65bb083db42a","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az énekes szerint senkitől sem elvárható, hogy a nap huszonnégy órájában a nagyközönség rendelkezésére álljon.","shortLead":"Az énekes szerint senkitől sem elvárható, hogy a nap huszonnégy órájában a nagyközönség rendelkezésére álljon.","id":"20250419_robbie-williams-rajongok-kozos-foto-panik-szorongas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2e31c093-bcf7-480c-91d4-65bb083db42a.jpg","index":0,"item":"4875cadc-a4d3-4f3a-82a2-c27d9f37ae5e","keywords":null,"link":"/elet/20250419_robbie-williams-rajongok-kozos-foto-panik-szorongas","timestamp":"2025. április. 19. 11:46","title":"Szorong és pánikol Robbie Williams, amikor idegenek mennek oda hozzá fotót kérni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b299cd5f-cb9d-4c1f-b0e5-f6b1bc52dbd4","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A független képviselő ettől függetlenül kimegy demonstrálni, és újabb nagygyűlést jelentett be. ","shortLead":"A független képviselő ettől függetlenül kimegy demonstrálni, és újabb nagygyűlést jelentett be. ","id":"20250420_Betiltottak-Hadhazy-Akos-keddi-tunteteset","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b299cd5f-cb9d-4c1f-b0e5-f6b1bc52dbd4.jpg","index":0,"item":"71ba1dc9-3ce4-4b74-a9c4-b9b8b0f8714a","keywords":null,"link":"/itthon/20250420_Betiltottak-Hadhazy-Akos-keddi-tunteteset","timestamp":"2025. április. 20. 09:55","title":"Betiltották Hadházy Ákos keddi tüntetését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4ddd3198-1bfa-45a9-ba5e-fadb3f9eef3a","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Bálint Lehel jelenleg az Ortopédiai Szakmai Tagozat tagja, de lehet, hogy már nem sokáig.","shortLead":"Bálint Lehel jelenleg az Ortopédiai Szakmai Tagozat tagja, de lehet, hogy már nem sokáig.","id":"20250419_maganrendeles-reklam-tulsulyos-betegek-protokoll-balint-lehel-kulja-andras-takacs-peter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4ddd3198-1bfa-45a9-ba5e-fadb3f9eef3a.jpg","index":0,"item":"2ed316db-a737-403d-b5bb-453a6c94deae","keywords":null,"link":"/itthon/20250419_maganrendeles-reklam-tulsulyos-betegek-protokoll-balint-lehel-kulja-andras-takacs-peter","timestamp":"2025. április. 19. 18:46","title":"Saját magánrendelését ajánlotta a túlsúlyos betegekre vonatkozó protokollt kidolgozó orvos, üzent neki az államtitkár","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"df3ae9cc-675b-4290-83d8-07873bb46cea","c_author":"Aradi László","category":"nagyitas","description":"Ahogy papként, Ferenc pápaként is az egyik legfontosabb feladatának tartotta a kapcsolódást az emberekhez. A róla készült fotók nemcsak a pápai hivatal méltóságát tükrözik, hanem az emberi léptéket is, amellyel az egyházfői szerephez közelített. Ferenc pápa 88 éves korában, húsvéthétfőn hunyt el.","shortLead":"Ahogy papként, Ferenc pápaként is az egyik legfontosabb feladatának tartotta a kapcsolódást az emberekhez. A róla...","id":"20250421_Ferenc-papa-nagyitas-Jorge-Bergoglio-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/df3ae9cc-675b-4290-83d8-07873bb46cea.jpg","index":0,"item":"6aa364aa-07d2-49dd-9246-d2fcef7cd250","keywords":null,"link":"/nagyitas/20250421_Ferenc-papa-nagyitas-Jorge-Bergoglio-ebx","timestamp":"2025. április. 21. 10:42","title":"Az emberek pápája: Ferenc 12 éve a Vatikánban – képgaléria","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e473eb77-565e-4075-aa75-127b83bf7790","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Az intézmény elnézést kért a szülőktől és rendőrségi feljelentést tett.","shortLead":"Az intézmény elnézést kért a szülőktől és rendőrségi feljelentést tett.","id":"20250419_szerbia-vajdasag-zombor-vucsics-nyaloka","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e473eb77-565e-4075-aa75-127b83bf7790.jpg","index":0,"item":"6ca0a301-e806-44a6-bacc-55d563bddbcb","keywords":null,"link":"/elet/20250419_szerbia-vajdasag-zombor-vucsics-nyaloka","timestamp":"2025. április. 19. 14:43","title":"Vucsics aláírásával ellátott nyalókákat osztogattak a gyerekeknek egy vajdasági óvodában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9987ce60-d28b-4d69-a0bd-a0044555409c","c_author":"MOHU","category":"brandcontent","description":"2025 januárjáig már több mint 1 milliárd palack érkezett vissza a REpontokra. Ez akkora mennyiség, hogy ha ezeket az italcsomagolásokat egymás mellé tennénk, 5-ször is körbeérnék a földet az Egyenlítő mentén, de akár 20 ezer focipályát is be lehetne velük borítani. Ez a hatalmas mennyiség jól mutatja a hazai lakosság növekvő fogékonyságát és nyitottságát a környezetünk megóvása céljából bevezetett új megoldásokra egy fenntarthatóbb jövő érdekében. ","shortLead":"2025 januárjáig már több mint 1 milliárd palack érkezett vissza a REpontokra. Ez akkora mennyiség, hogy ha ezeket...","id":"20250318_Mindennapjaink-reszeve-valt-a-visszavaltas-mohu","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9987ce60-d28b-4d69-a0bd-a0044555409c.jpg","index":0,"item":"3fc84c1e-a726-4a29-9f79-2c1ce5434744","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250318_Mindennapjaink-reszeve-valt-a-visszavaltas-mohu","timestamp":"2025. április. 19. 13:30","title":"Mindennapjaink részévé vált a visszaváltás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"72602ff3-4516-491c-ae5e-f0c590137394","c_author":"Moravecz Kata","category":"eurologus","description":"Valójában mennyire tartanak az újságírók attól, hogy a mesterséges intelligencia elveszi a munkájukat? Nem igazán, attól viszont igen, hogy hogyan fognak megélni a fizetésükből.","shortLead":"Valójában mennyire tartanak az újságírók attól, hogy a mesterséges intelligencia elveszi a munkájukat? Nem igazán...","id":"20250407_ujsagirok-stressz-es-a-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/72602ff3-4516-491c-ae5e-f0c590137394.jpg","index":0,"item":"fa5938ba-19d5-40d0-b5d2-b0bbeda0a3d3","keywords":null,"link":"/eurologus/20250407_ujsagirok-stressz-es-a-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. április. 20. 08:44","title":"Az újságírókat nem az aggasztja legjobban, hogy a mesterséges intelligencia elveszi-e a munkájukat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fbff58b7-0c27-4b7d-b41a-eb2dee95ce00","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Amióta nem a szülők és az óvoda közös döntése, iskolába menjen vagy az óvodában maradjon egy hatéves, sokkal több gyerek kénytelen megismételni az első osztályt.","shortLead":"Amióta nem a szülők és az óvoda közös döntése, iskolába menjen vagy az óvodában maradjon egy hatéves, sokkal több...","id":"20250419_iskola-evismetlo-elsos-iskolaerett","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fbff58b7-0c27-4b7d-b41a-eb2dee95ce00.jpg","index":0,"item":"877f3a45-c67c-49fd-990f-f57e9c01643d","keywords":null,"link":"/elet/20250419_iskola-evismetlo-elsos-iskolaerett","timestamp":"2025. április. 19. 13:11","title":"Az első osztályosok között a legtöbb az évismétlő, 4,5 százalékuk kezdi újra az elsőt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Több mint 3,9 millió magyar internet-felhasználó havi öt és fél órát tölt a Google keresőoldalain és minimum napi húsz percet a Facebookon. Információkat fogyasztunk és osztunk meg egyre gyorsuló ütemben, és folyamatosan nő az online vásárlások aránya. A közelgő HVG tartalommarketing szeminárium egyik előadójával beszélgettünk a felhasználóbarát online hirdetésekről.
Sok marketinges beidegződés jelenik meg az online világban, de a „minél többen látják a hirdetésemet, annál jobb, hiszen a nagy számok törvénye alapján ennek lesz hatása” elképzelés az interneten már lejárt. Az AdWordsön és a Facebookon abszolút mesterlövészeknek kell lennünk – mutat rá Fehér Márton, az Online Marketing Akadémia vezetője és AdWords-szakértője.
Azokat kell elérnünk, akik számunkra érdekesek lehetnek, és akik számára inkább segítség a hirdetésünk, mintsem zaklatás. Ma már elengedhetetlen a hatékony célcsoport elérés és a jó célzás érdekében nem szabad túl tágra célozni azt a témát, amiben jelen kívánunk lenni –teszi hozzá a szakember.
Minőségi találatok, minőségi tartalom
Vegyünk egy példát: amikor konkrét kampánycél érdekében folytatunk hirdetést, és feliratkozókat vagy vásárlókat szeretnénk gyűjteni, akkor azon a pozíción érdemes megjelenni az online hirdetésünkkel, ahol még megéri.
AdWordsben, ha sikerült minőségi hirdetést létrehozni és van hozzá egy licitünk, a rendszer rangsorolja a hirdetésünket, és egy pontszámot rendel a hirdetés mellé. Ez a minőségi pontszám a licittel szorozva adja ki azt az összpontszámot, aminek alapján a rendszer rangsorol. Ezzel a hirdetésünk megjelenik egy bizonyos pozícióban, és ha ez nem az első, akkor tovább licitelhetünk. Ebben az esetben azonban érdemes mérlegelni, hogy mennyit ér egy kattintás, hogy az első helyen legyen a hirdetés. Ha valaki nincs résen, előfordulhat, hogy a végén egy vásárlóért többet fizet, mint amennyit megér ennek a vásárlónak a megszerzése. A tapasztalat az, hogy nem érdemes pozíciókat hajszolni, és arra optimalizálni, hanem helyette a megtérülés a jó mérce.
Hogy az online világban érvényesüljön egy márka, jó minőségű tartalommal, felhasználóbarát weboldallal, és célzott stratégiával kell rendelkeznie. Rövid idő alatt sok mindent kell működtetni, hogy a végeredmény sikeres legyen. Fontos szempont, hogy a közölni kívánt tartalom aktuális legyen és könnyen elérjék azok, akiknek szánják.
Elegáns megoldások, hatékony online kommunikáció
A felhasználók konkrétan megmondják a Google-nak, hogy mi a problémájuk, rákeresnek, és válogatnak a találatok között a Keresési Hálózaton. Itt a keresgélők figyelme fókuszált, a keresőoptimalizálás segít, hogy a hirdető kellő hangsúlyt kapjon. Egy másik lehetőség a Display Hálózat, ami a Google saját médiafelületeit és partneroldalait jelenti. Az ezeken megjelenő tartalom mellett tudnak a hirdetők megjelenni hirdetésükkel. Ha ügyes a reklámozó, akkor hirdetései releváns tartalmak mellett nagyobb hatékonysággal keltik fel a felhasználók figyelmét.
Megoldás lehet a remarketing is. Több mint két éve létezik, de kevesen használják, mert ehhez nagyon integrált online modell és gondolkodás kell. A lényege, hogy a weboldalakon járt látogatókat különböző szempontok szerint megcímkézik, majd megcélozzák őket AdWords-hirdetésekkel. A látogatók pedig azt tapasztalják, hogy lépten-nyomon a márkába botlanak. Például ha valaki a görög utakat nézegeti egy utazási iroda oldalán, akkor az irodának ezt érdemes megcímkéznie, amit a Google AdWords be tud azonosítani és felhasználja hirdetés célzására. Az érdeklődő ezután gyakrabban fog találkozni görög nyaralási lehetőségekkel.
Érdemes számolni
Bár az online hirdetések világa marketinges terület, mégis a műszaki beállítottságú emberek teljesítenek elvárások felett, aminek egyszerű az oka: itt számok alapján kell tervezni, cselekedni és számok igazolják vissza az eredményeket is. Minden mérhető és tervezhető folyamatokat eredményez. A hatékonyan megtervezett és optimalizált hirdetésekkel egyre közelebb kerülhetünk a megtérülés alapú online marketinghez.
Hanyatló blogoszféráról beszélnek sokan, ehhez képest a blogok száma egyre nő - jelenleg több mint 180 milliót írnak világszerte. A blogírásról, a bloggerek felelősségéről, a blogok és a márkák viszonyáról beszélgettünk egy kétszeres Goldenblog-díjas bloggerrel, a közelgő HVG tartalommarketing szeminárium egyik előadójával.
Több mint 3,9 millió magyar Facebook-felhasználó, kétmillió mobilinternet-előfizető, egymillió okostelefon, több tízezres nagyságrendű, folyamatosan növekvő hazai táblagépes felhasználói kör. A közösségi média- és mobiltartalom-forradalom kitörése után nyakig a "mainstream”-ben a közelgő HVG tartalommarketing szeminárium egyik előadójával beszélgettünk.
Komplex dolgokat szemléltet egyszerűen, képpel, rajzzal, szöveggel. Napjaink felkapott, már-már „hájpolt” vizuális kifejezési eszközéről, az infografikáról beszélgettünk a közelgő HVG tartalommarketing szeminárium kapcsán a rendezvény két előadójával.