szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Létezik a Facebook mögött egy EdgeRank névre hallgató algoritmus, ami azért felel, hogy mit lássunk az üzenőfalunkon és mit nem.

Egy átlagos Facebook-felhasználónak, több mint 245 ismerőse és 100 más típusú kapcsolata (oldalak, események, csoportok, stb.) van. Az átlagos mennyiségű történettel, amelyet a kapcsolatok produkálnak naponta, 500-750 más történet is keletkezik. Ezekből nem látszik minden, a Facebook ugyanis rangsorol: a kapcsolatok lájkolások és kommentelések gyakoriságának alapján mért erőssége, illetve a bejegyzések frissessége alapján.

Az EdgeRank algoritmus működését jól mutatja a PS:PRovocative blogján megjelent bejegyzés példája: Géza és Valéria ismerősök. Géza minden héten böngészi Valéria profilját és megtekinti képeit. Alkalmanként lájkolja a frissítéseit. Másrészről Valéria soha nem nézte még meg Géza profilját, képeit, és nem érdeklődik a bejegyzései iránt, mióta Géza felvette őt ismerősnek. Géza látni fogja Valéria legtöbb – ha nem az összes – bejegyzését a hírfolyamában, mert a vonzódási pontja Valéria felé magas, míg Valéria valószínűleg nem fog semmit látni Géza bejegyzéseiből az alacsony vonzódási pont miatt.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!