szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az implicit tanulás erejét használja ki az a megoldás, ami a Stanford Egyetem kutatói szerint akár a megjegyzendő jelszavakat is helyettesítheti.

30-40 perc alatt tanítható meg a felhasználóknak az a játék, amelynek megnyerése egyúttal magát a jelszó( megadásá)t is jelenti. A felhasználónak a billentyűk lenyomásával kell elkapkodnia a pöttyöket még azelőtt, hogy azok eltűnnének. Azonban ellentétben egy valódi játékkal, ahol ezek a pöttyök véletlenszerűen jönnének, a kutatók minták szerint adagolják őket. Ezen minták olyan jelszavaknak felelnek meg, amelyek túl hosszúak, túl bonyolultak ahhoz, hogy megjegyezzük őket - írja a New Scientist cikkére hivatkozva a Mobilport.
A kutatások szerint a felhasználók két hét kihagyás után is emlékeznek a végső játékmenetre, amely tehát maga a jelszó. A megfejtés, azaz a minta leutánozása viszont jóval nehezebb: a kutatók szerint ha 100 ember egy teljes éven át, szünet nélkül játszana, akkor is kevesebb mint 1 a 60 ezerhez lenne az esély arra, hogy valamelyikőjük pont a jelszóhoz tartozó emberével megegyező játékmenetet produkál.

A Stanford Egyetemen kutató Hristo Bojinov és munkatársainak tanulmánya angol nyelven, pdf formátumban teljes terjedelmében elolvasható.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!