Balogh Csaba
Balogh Csaba
Tetszett a cikk?

A Facebook-részvények ára közel 20 százalékot emelkedett a cég második tőzsdén töltött negyedévére vonatkozó eredményének bejelentése után - azzal együtt, hogy a Facebook az elmúlt három hónapban veszteséget termelt.

A közösségi oldal papírjainak úgy sikerült a szerdai kereskedési napon 19,13 százalékos erősödéssel zárniuk, hogy közben maga a Nasdaq még kicsit, 0,29 százalékkal gyengült is. Szerda délutánra a részvények 23,23 dolláros árfolyamon zártak, ilyen sokat legutóbb július végén értek a gyenge kezdés után erős visszaesést produkáló papírok.

A cég részvényei először augusztus elején zártak 20 dollár alatt, ennek oka a július végén közzétett pénzügyi jelentés volt. Az azóta eltelt újabb negyedév beszámolója azért volt sokkal pozitívabb hatással a befektetőkre, mert kiderült belőle, hogy a csupán néhány hónappal ezelőtt beindított mobilos hirdetési megoldások sikeresnek tekinthetők: a teljes hirdetési bevétel 14 százalékát teszik ki, ami nagyjából 150 millió dollárt jelent. Szakértők korábban azért aggódtak, mert a Facebook nem igazán tudta kiaknázni az egyre inkább mobilon facebookozó felhasználókat. Ők jelenleg 604 millióan vannak, ami a teljes, 1 milliárdot meghaladó tábor 61 százalékát jelenti.

A cég 2012 harmadik negyedévét 1,262 milliárd dolláros bevétel mellett 59 millió dolláros veszteséggel zárta. Bár a trend javuló, a mobilos iránnyal kiegészítve pedig alapvetően pozitívnak látszik, a növekedés újraindulására még legalább egy negyedévet várni kell. Erre azonban minden esély megvan, főleg úgy, hogy a Facebook hamarosan a szélesebb közönség előtt is beindítja az offline tárgyak ajándékozását lehetővé tévő Gifts, illetve saját kívánságlistát összeállító Collections szolgáltatásait, amik - főleg a karácsonyi szezonban - jelentősen megpörgethetik az oldalt.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!