Az átkattintásos csalás komoly veszteséget okoz a hirdetőknek hiszen olyan klikkekért fizetnek amik nem hoznak ügyfeleket vagy akár csak potenciális ügyfeleket. A Microsoft néhány megdöbbentően magas statisztikai adatot citált alátámasztandó azon állítását, hogy a 2011-ben 32 milliárd dolláros online reklámüzletben burjánzik az átkattintásos csalás. A
TechCorner beszámolója szerint a Microsoft Research valamint a University of Texas három kutatója arra jutott, hogy a reklámra kattintások felénél, illetve a mobil reklám kattintások harmadánál találtak bizonyítékot a megkérdőjelezhető aktivitásra. Összességében a reklám kattintások 22 százaléka volt csalás.
A Google-t és
a Facebookot rendszeresen megvádolták, hogy az átkattintásos csalás nagyobb számban van jelen hálózataikon, mint azt hajlamosak beismerni. A Google szerint az AdWords-ön csak a kattintások kevesebb mint 10 százaléka ilyen.