szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A személyes vásárlás még mindig előnyt élvez az interneteshez képest - igaz, csak kicsivel vezet az offline módszer.

Nem kérdés, hogy világszerte terjed a netes beszerzés. Az Ipsos 24 országban végzett felmérése szerint az emberek többsége (56%) azonban még most is a kézzelfogható tapasztalatra szavaz – sokszor a tömeg, az időjárás és a parkolási nehézségek ellenére is.

A másik 44% viszont arra mutat rá, mennyivel egyszerűbb számítógép, táblagép vagy okostelefon mellett ülve hozzájutni dolgokhoz, vagy arra, milyen elfoglaltak vagyunk. Magyarországon ugyanakkor még 79% preferálja a személyes vásárlást, amivel a magyarok a legkonzervatívabbak a kutatásban részt vevő valamennyi ország közül.

A gyorsan fejlődő Brazília, Oroszország, India és Kína esetében fej-fej mellett – 50-50%-ban osztozva a sikereken – halad a két irány, az online és a személyes vásárlás. Az ázsiai csendes-óceáni térség 53%-ban az innovatív útra voksol. A cybertérben költők számára továbbra is a számítógép a király: 31% említi mint a webes vásárlásának médiumát. De egyes országokban – mint például Dél-Korea vagy India – aki megteheti, szívesen vásárol a mobiljával is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!