Az iOS egyik versenyhátránya az Android rendszerrel szemben, hogy hivatalos alkalmazásboltja nem rendelkezik épkézláb webes felülettel. Olyannyira, hogy az iTunes Store-ra bepakolt appadatlapok címe sem az igazi, legalábbis felhasználóbarátnak semmiképpen nem nevezhetjük az itunes.apple.com/us/app/hvg/id391946486?mt=8 felépítésű címeket.
Az Apple azonban végre elkezdi használni az appstore.com domaint, ami még 2008-ban, a Marc Benioff SalesForce-vezérigazgató ajándékozott Steve Jobs-nak. A hétvégi Super Bowl egyik, Star Trek filmet hirdető reklámjának végén bukkant fel az első példa, a film alkalmazását már az appstore.com/startrekapp címen hirdették (nálunk sajnos nem elérhető) - szúrta ki a CNET.
Az Apple január 31-én frissített fejlesztői dokumentációja szerint mostantól minden App Store-ban és Mac App Store-ban lévő alkalmazás kap ilyen domaint, amikor az Apple beengedi az alkalmazásboltba, illetve a fejlesztők külön cégneves elérhetőséget is kérhetnek (pl. appstore.com/gameloft).
Az új URL-rendszernek két haszna is van: egyrészt felhasználóként könnyebb lesz megjegyezni egy URL-t (ez a kisebb előny, hiszen eddig is rá tudtunk keresni az alkalmazás nevére az App Store-ban), másrészt - éppen ezért - a cégek is előszeretettel használhatják majd az ilyen címeket, így könnyebb lesz akár marketingeszközként is bevetni egy-egy alkalmazást.