szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Mobile Vikings üzleti modellje alaposan felforgathatja a nemzetközi mobilpiaci erőviszonyokat is. A szolgáltató jelenleg azon dolgozik, hogy ügyfeleinek egy fillért se kelljen fizetni a szolgáltatásokért.

Az internetes vásárlások terén már sikerrel alkalmazott kuponos módszerrel szeretné az ügyfelek számára lenullázni a cechet a belga Mobile Vikings. A TechCorner beszámolója szerint a mobilszolgáltató idén áprilistól kezdve szerződéseket fog kötni a lehető legtöbb belga üzlettel, hogy ügyfelei a vásárlások után "Viking pontokat” kapjanak, 10 pont 1 eurót ér. Ezeket a pontokat az üzletek jóváírják az ügyfelek pontgyűjtő számláin, az értük járó összeget pedig átutalják a szolgáltatónak. A Mobile Vikings ezután lehetővé teszi az előfizetőinek, hogy az összegyűjtött pontjaikat beváltsák beszélgetéshez használható percekre, sms-ekre, vagy éppen mobilnetes adatforgalomra - írja az ArsTechnicára hivatkozva a TechCorner.

A modell minden fél számára előnyös: a Mobile Vikings ügyfelei a telefonszámlájuk csökkentése érdekében az akcióban részt vevő üzletekbe mennek majd vásárolni, a boltok pedig a megnövekedett forgalomból részben, vagy ideális esetben akár egészében „kifizetik” azok telefonszámláját a szolgáltatónak. Ahogy a TechCorner felhívja rá a figyelmet: a kezdeményezés sikere vagy bukása azon áll, hogy milyen összegű vásárlás után hány pont jár majd. Ha működni fog az üzleti modell, egészen biztosan megpróbálkoznak majd vele más országok vállalkozói is.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!