szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Eladóként és vásárlóként is sokat lehet megtakarítani a webáruházakkal - írja a PayU felmérésére hivatkozva a Privátbankár.hu. Mivel a a bolt tulajdonosának költségei minden szempontból - alkalmazottak bére, üzlet bérlés, árukészlet tárolása - alacsonyabb egy online bolt esetében, ezért a termékeket is olcsóbban tudják adni.

Magyarországon nagyjából 4 ezer webshop található, amelyek döntő többsége, a kis- és középvállalkozói szektorhoz köthető – derült ki a PayU online fizetési felméréséből. A kutatási eredményt idéző Privátbankár.hu azt írja: a vásárlók egy része, elsősorban a kedvezőbb árazás miatt, kezd teljes egészében átszokni az online vásárlásra. A magyar kkv-k ugyanakkor még most is konzervatív módon ragaszkodnak a fizikai bolthoz, a kezdetleges webshopjaikat pedig inkább kiegészítő tevékenységre használják.

Az alacsonyabb kezdőtőke miatt érdemes a kiskereskedelemben tevékenykedő kkv-knak átgondolni, egy megbízható, igényes webshop kialakítását, vagy annak bérlését. Egy hagyományos bolt esetében a magasabb költségek kitermelése nehezebb, ezért fordulhat elő, hogy ugyanaz a termék a webshopban csak feleannyiba kerül, mint a boltban.  

A fizetési lehetőségeket is érdemes naprakészen tartaniuk a netes boltoknak: a PayU felmérése szerint a vásárlóközönség akár felét is elveszíthetik azok a webshopok, amelyek nem vezetnek be bankkártyás, vagy más online fizetési lehetőséget A PayU szerint  ha a vevő egy számára ismeretlen oldalra téved, és ott előre utalást kérnek tőle, akkor az esetek 80 százalékában inkább nem vásárol.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!