Magyarországon nagyjából 4 ezer webshop található, amelyek döntő többsége, a kis- és középvállalkozói szektorhoz köthető – derült ki a PayU online fizetési felméréséből. A kutatási eredményt idéző
Privátbankár.hu azt írja: a vásárlók egy része, elsősorban a kedvezőbb árazás miatt, kezd teljes egészében átszokni az online vásárlásra. A magyar kkv-k ugyanakkor még most is konzervatív módon ragaszkodnak a fizikai bolthoz, a kezdetleges webshopjaikat pedig inkább kiegészítő tevékenységre használják.
Az alacsonyabb kezdőtőke miatt érdemes a kiskereskedelemben tevékenykedő kkv-knak átgondolni, egy megbízható, igényes webshop kialakítását, vagy annak bérlését. Egy hagyományos bolt esetében a magasabb költségek kitermelése nehezebb, ezért fordulhat elő, hogy ugyanaz a termék a webshopban csak feleannyiba kerül, mint a boltban.
A fizetési lehetőségeket is érdemes naprakészen tartaniuk a netes boltoknak: a PayU felmérése szerint a vásárlóközönség akár felét is elveszíthetik azok a webshopok, amelyek nem vezetnek be bankkártyás, vagy más online fizetési lehetőséget A PayU szerint ha a vevő egy számára ismeretlen oldalra téved, és ott előre utalást kérnek tőle, akkor az esetek 80 százalékában inkább nem vásárol.