szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az okostelefonok tulajdonosainak kétharmada állítja azt, hogy az alkalmazások az okostelefonok szerves részét képezik. Fizetni viszont kevesen fizetnek: a felhasználók jelentős része megragad egy-két fizetős alkalmazsánál – derül ki a Magyar Telekom legutóbbi okostelefon és internethasználók körében végzett reprezentatív kutatásából.

Az okostelefon-tulajdonosok az alkalmazásokról általánosságban úgy vélekednek, hogy azok az okostelefon szerves részét képezik, amelyek segítségével lehet csak igazán kihasználni a telefon tudását, továbbá egyéni igényekhez alakítani a telefont. Kevesen vannak azok a felhasználók, akik a szoftverekkel kapcsolatban elutasítóan vélekednének.

Részben már korábbi kutatásokból is ismert, hogy a hazai 14-69 éves internetezők 38%-ának van okostelefonja, ami kb. 1,7 millió főt jelent. Közülük 80% internetezni is szokott vele. A mostani T-kutatás rámutat, hogy a hazai internetezők négyötöde tudja helyesen azt, hogy az okostelefont az operációs rendszer megléte különbözteti meg a hagyományos készülékektől, 70% pedig helyesen az alkalmazások használati lehetőségében (is) látja a különbséget.

Tízből kilenc okostelefon tulajdonosnak legalább egy alkalmazás fut a telefonján, és ennél csak kicsivel vannak kevesebben azok, akik, már használták is ezeket az appokat. A Magyar Telekom kutatása alapján 1,3 millió felhasználó töltött már le alkalmazást, méghozzá átlagosan 16-ot, – köztük a legnépszerűebbek a zenelejátszó alkalmazások, őket követik a naptárak, majd az email, és a közösségi applikációk, és persze a játékok. Az első tízben benne vannak még az időjárás, a fotó- és a videó készítő, - lejátszó appok is, valamint a térkép és navigációs alkalmazások.

Sokan ragadnak megy egy-két fizetős appnál

A kutatás rámutat, hogy a mobiltelefonos alkalmazásokról leginkább a hivatalos alkalmazásboltokból vagy az internetről keresnek információt az okostelefonosok, de sokan személyesen érdeklődnek barátoktól, ismerősöktől. Kevésbé aktívan néznek utána az egyes alkalmazásoknak a nők, illetve a 14-18 évesek.

Az alkalmazásokért fizetők többsége csak 1-2 alkalmazást vásárolt, negyede 3-5 alkalmazást, és 6%-uk vett 10-nél több alkalmazást telefonjára. Egyértelműen élen járnak ebben az iPhone-osok, valamivel aktívabbak ebben a férfiak és a felsőfokú végzettséggel rendelkezők, illetve a jobb anyagi helyzetűek.

Mindez fontos információ a fejlesztőknek, akik jobb, ha üzleti modelljüket nem közvetlenül és kizárólagosan a magyar átlagfelhasználók letöltéseire építik.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!