szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Érdekes szavakkal gazdagodnak a nyelvek, immár a Google szóból is képződnek kifejezések – persze ez nem mindig tetszik a keresőóriásnak.

A svéd nyelvi tanács minden évben összeállítja a meghonosodott szavak toplistáját, és a legutolsó, tavaly decemberben publikált listára az „ogooglebar” (ungoogleable, magyarul talán „guglizhatatlan”) szó is felkerült, és egy olyasvalamit ír le, amit nem talál meg egy kereső (ami nem feltétlenül a Google).

A szó, úgy tűnik, kiverte a biztosítékot a Google-nél, mindenesetre már tiltakozott is a svéd nyelvi tanácsnál miatta. A keresőóriásnak nem magával a szóval volt a baja, hanem annak jelentésével. Azaz ha akkor használják, amikor a Google kereső nem talál valamit, akkor rendben van, azonban ha a szót összemossák más keresőkkel, az már problémás.

A Google – amúgy jogosan – a márkavédelemre hivatkozik, mondván, a Google szónak a jó keresési eredményekkel kell összefüggésben lennie, ne használják akkor a Google szót, ha mondjuk a Bing nem talál valamit. Éppen ezért arra kérte a tanácsot, definiálják újra a szó jelentését, és adjanak ki egy nyilatkozatot a Google-védjeggyel kapcsolatban.

Lehet, hogy ezt túl macerásnak tartotta a nyelvi tanács, ezért inkább egy huszárvágással kidobta a szót a listáról. Kérdés persze, mit tehet az ellen a Google, ha ez a kifejezés mégiscsak elterjed a svéd nyelvben.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!