szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Distimo új jelentése szerint egyre kisebb a fizetős alkalmazások részaránya - egyre kevésbé jellemző, hogy ugyanannak a programnak elérhető az ingyenes demo verziója és a teljes változata is.

A fizetős mobilos appok helyett egyre erősebb ehelyett az in-app purchase (IAP), vagyis az alkalmazáson belüli vásárlás szerepe, amikor maga a letöltés ingyenes, de bizonyos funkciók használatáért - vagy éppen a reklámok eltüntetéséért - már fizetni kell.

2013 februárjában az amerikai piacon az IAP-bevételek részaránya a vizsgált iPhone-alkalmazások esténben a bevételek 76 százalékát adták. A vizsgált ázsiai piacokon, Hong Kongban, Japánban, Kínában és Dél-Koreában még extrémebb a helyzet, ott az IAP adja a bevételek 90 százalékát - Ázsiában a fizetős alkalmazások sosem voltak jellemzőek, a reklámszponzoráció és a belső vásárlás hódít.

Az elemzés részleteit a HWSW cikkében olvashatja.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!