szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Profi sógijátékost győzött le egy számítógép Japánban – írja a TechCorner. Ez az első eset, hogy egy gép aktív játékos felett diadalmaskodott.

Kihasználta Szato Sinicsi négydanos sógimester védekezési hibáját a másodpercenként 30 millió számítás elvégzésére képes Ponanza nevű program, így sikerült nyernie – adta hírül az Aszahi Simbun japán napilapra hivatkozva a TechCorner.

2012-ben egy számítógép már legyőzött egy visszavonult sógijátékost, de az most fordult elő először, hogy egy aktív profi felett aratott győzelmet egy program. Habár, a hátrányosabb kiinduló helyzetből kezdő Szato a játszma közepéig jobb helyzetben volt, mint a gép, később több kisebb hibát vétett, amit a gyakorlatilag tökéletesen játszó program azonnal kihasznált.

A sógi a Wikipédián olvasható meghatározás szerint egy sakkhoz hasonló játék, amely Japánból származik, emiatt „japán sakk” néven is ismert. A sakk változatai közül talán ez különbözik leginkább a nálunk is ismert nyugati sakktól.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!