szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Vajon mennyire figyelünk oda a mobilkommunikációs költéseinkre? Mely szempontokat tartja a legfontosabbnak a szolgáltatók és szolgáltatások kiválasztásánál? Többek között a fenti kérdésekre is kereste a választ a Vodafone és az Ipsos legutóbbi kutatása során, mely a 18 év feletti internetező magyar lakosságot vizsgálta.

Az internetezőkre nézve reprezentatív felméréssel – ami 500 fő online megkérdezésével zajlott – a harmadik magyarországi szolgáltató arra törekedett, hogy minél pontosabb képet kapjon a felhasználók minőségi elvárásairól, az általuk használt eszközökről és szolgáltatásokról, valamint a mobiltelefonálással összefüggő költéseikről.

Az eredményekből kiderül, hogy a háztartások jövedelmük mintegy 5 százalékát költik mobilkommunikációra ­ideértve a mobilinternetezést is –, ami háztartásonként összesen átlagosan havi 11 365 forintot jelent. A kutatás feltárta, hogy a magyarok rendkívüli módon odafigyelnek a költségekre – különösen a nők, a budapestiek, az alacsonyabb iskolai végzettségűek és az idősebbek.

A megkérdezettek több mint 85 százaléka mondta, hogy valamilyen módon figyelemmel követi a költéseit, 45 százalékuk pedig korlátozza is azokat. Érdekesség, hogy a megkérdezettek 12 százalékát adó, havi 10 ezer forint felett költők ennél nagyobb arányban (50 százalék) korlátozzák költéseiket.

A kutatás szerint a mobilszolgáltatók és szolgáltatások minőségi megítélésében a megkérdezettek azt tartják a legfontosabbnak (92 százalékuk), hogy a szolgáltató kínáljon kedvezményes ajánlatokat hűséges ügyfelei részére. 89 százalékuk ítélte fontosnak, hogy a mobiltelefonos költségei tervezhetőek (fix összegűek) legyenek, és mindössze 1 százalékkal kevesebbüknek, vagyis 88 százaléknak volt fontos, hogy ne legyenek a hálózat hibájából sikertelen hívásaik, illetve a hívásaik soha ne szakadjanak meg.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!