szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A megközelítőleg 4,1 millió magyarországi háztartásban több mint 3,3 millió előfizetéses televíziós szolgáltatást vesznek igénybe. A fennmaradó közel 800 ezer háztartás túlnyomó zömében a tető- vagy szobaantennával fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású adásokat néznek - áll az NMHH jelentésében.

Márciusban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 64,7 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat. A digitális előfizetéseken belül márciusban 876 ezerről 891 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma. A vezeték nélküli (jellemzően műholdas) szolgáltatást 916 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 88 ezer előfizetője volt a hónap végén.

A teljes becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC a piacvezető, piaci részesedése 26,7 százalék, a második a Magyar Telekom, amelynek piaci részesedése 23,2 százalék, a harmadik a DIGI, piaci részesedése a vizsgált hónapban 23,1 százalék volt.

A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetések közel 83 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma márciusban 1,927 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,047 millióról 1,036 millióra csökkent.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!