szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy biztonsági szakember az ügyfélszolgálat működésében talált hibákat, de a cég egyelőre még nem reagált a felvetésre – írja az ITcafé.

Az informatikai oldal által idézett, TibitXimer nicknévre hallgató szakember azt állítja, hogy nemrégiben hat alkalommal lopták el a Skype-fiókját, vagyis szerezték meg a bejelentkezési adatait, és akkor jött rá a rendszer gyengeségeire, miközben igyekezett helyreállítani a korábbi állapotot.

Fórumbejegyzésében a szakember leírja, hogy a Skype ügyfélszolgálata a fiók helyreállításakor nem ellenőrzi a személyazonosságot, mindössze három dolgot kérdeznek: 3-5 Skype-partner nevét, egy olyan e-mail címet, amelyet a felhasználó használt a Skype-hoz, illetve a vezeték és/vagy a keresztnevét. Ezek után helyreállítják a fiókot, és a panaszosnak ilyenkor lehetősége van jelszót is változtatni. Mivel a felsorolt információkat nem túl nehéz megszerezni, így egy idegen a support segítségével könnyedén átveheti az irányítást a fiók fölött – írja az ITcafé.

A Skype egyelőre nem reagált a problémára, a fióklopási folyamat egyszerűségét viszont többen is megerősítették már.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!