szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Míg a WizzAir kommunikáció egyszerűen kényszerleszállásként és biztonságos landolásként tálalta a HA-LWM lajstromjelű repülőgép futóhibás balesetét, addig a gyár, de főképpen az európai hatóság ennél kicsit komolyabbnak látja az ügyet – írja a Radarfigyelő.

Egy Wizz Air-járat két héttel ezelőtti kényszerleszállása kapcsán vette elő az Airbus A320-as családot érintő, futóaknával és futóművel kapcsolatos hibákat a Radarfigyelő. A futóakna normál nyitását videón bemutató oldal szerint a gondot egy viszonylag egyszerű hiba, az ajtót működtető munkahengerek berágódása, elakadása okozza.

Beragadt futómű a Wizz Air járatán
Plane Crashes

A Radarfigyelő azt írja: egy 2010 januárjában történt New Jersey-i baleset gyakorlatilag pontosan megfelel a mostani Wizz-problémának, csak ott a jobb főfutó ragadt az ajtó mögött. Abban a balesetben szintén nem volt sérült, a gép rendben megállt a pályán.

A Wizz Air júniusi balesete után az Airbus sürgősségi direktívát küldött ki a repülőket üzemeltető társaságoknak, így felülvizsgálják a gépcsalád összes tagjának futóművezérlőit, valamint kapcsolatukat a központi hibajelzővel.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!