Abban, hogy ma 120 ezer forintért már bizonyos célokra jól használható laptopot vásárolhatunk, nagy szerepe van az Acernek. A tajvani gyártó éveken át ontotta magából a nyomott árú gépeket, melynek köszönhetően a többi gyártó is kénytelen volt csökkenteni a belépő szintű notebookjai árát.
Kár lenne tagadni, hogy az olcsó Acer egy darabig minden tekintetben olcsót jelentett, de az is tény, hogy a márka néhány éve szabadulni kezdett a kifejezéstől, és inkább laptopjaik megbízhatóságát hangsúlyozzák. Olyannyira, hogy Magyarországon például a piacon egyedülállóként nem csak 3 évig vállalnak garanciát a TravelMate szériás notebookjaikra, de ez a véletlen sérülésekre is vonatkozik.
Az Acer márka kitisztítása érdekében a gyártó még 2008-ban megvásárolta a Packard Bellt, tavaly nyáron pedig be is jelentették: az olcsó Acer gépek hamarosan eltűnnek a polcokról, ezeket a Packard Bell márkanév alatt forgalmazzák majd, az Acer pedig prémium termékké válik.
Növekvő bevétel, átalakuló portfólió
Walter Deppeler vállalati alelnök amszterdami előadása szerint nincsenek egyszerű helyzetben, a pc-ipar 1994 óta legnagyobb átalakulása zajlik: a rövidebb termékciklus mellett a másik jellemző folyamat az újfajta eszközök megjelenése. Ez utóbbi azonban Deppeler szerint nem csak kihívásként fogható fel, hanem innovációs lehetőségeket teremt a számítógépgyártóknak.
Az innovációs lehetőségek egyikét az érintőképernyővel rendelkező laptopok (ultrabookok) jelentik. Ez jól összecseng az Acer prémium stratégiájával, ilyen funkcionalitást ma főleg a a technológia iránt igényesebb, arra többet is áldozni hajlandó felhasználók keresnek. Így a márka felfelé pozicionlásának, benne pedig a touch’n’type szegmens piacvezető helyének is köszönhető, hogy az Acer az elmúlt kilenc hónapban a piaci trendekkel szemben növelni tudta az egy számítógépre eső bevételét.

A legnagyobb kihívás és a kicsi, ami több
Az érintéssel vezérelhető laptopnál jóval nagyobb igény van a környezetfüggetlen megoldásokra. Jakob Jersild Olsen, az EMEA régió (Európa, Közel-Kelet és Afrika) kereskedelmi vezetője Amszterdamban úgy fogalmazott: a felhasználók könnyen akarnak váltogatni a privát/otthoni és a munkával összefüggő környezetek között.
Ennek a megfelelő hardverek mellett fontos elemét képezik a (felhő)szolgáltatások is. Olsen szerint kár lenne tagadni, hogy a gyártók többsége hardverek és szolgáltatások terén is nagyjából ugyanolyan módon kíván segíteni a felhasználóknak akár a hardveres, akár a szoftveres területet nézzük. A felhasználók pedig a kis plusz alapján döntenek, ehhez igazodik az Acer új szlogenje, az “A bit more”, azaz “Egy kicsit több”.
Fókusz a vállalati és oktatási kapcsolatokon
Az új szlogen mellé új fókuszpontok is kerülnek, a gyártó a szervezeti – kkv, nagyvállalatok, állami és oktatási szektor – értékesítésén szeretne erősíteni. Ennek megfelelően dedikált egységeket állít a két csatornára, külön csapat foglalkozik a hosszú távú vállalati együttműködésekkel és az oktatási intézményekre szabott igények kielégítésével is..
A vállalati területre koncentrálás egyik megnyilvánulása a highend üzleti felhasználókra szabott (1,55 kg-os, 3G és NFC képességekkel is felszerelt) TravelMate P645-ös, illetve az újra trenddé váló ujjlenyomat-olvasóval szerelt P4-es széria is.