szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Érdekes adatokkal szolgált egy közvélemény-kutatás az egyik keresésről.

Ki ne szeretne tükörbe nézni, és ki ne szeretne valamilyen nyomot hagyni maga utána világban. E két dolog ötvöződik, amikor valaki a saját nevére keres rá a Google-n vagy valamelyik más keresőben.

A Pew Research Center 2013 áprilisa és májusa között amerikai felhasználóknál végzett kutatásokat azzal kapcsolatban, hogy kik keresnek rá a saját nevükre, és az eredményeket most publikálták.

Ezek szerint az amerikai internetezők több mint a fele (56%) rákeresett már a saját nevére, s közülük is a 18-29 év közöttiek voltak a legkíváncsibbak, 64 százalékuk nézte már meg, mit is őriz róla az internet, míg az életkor előrehaladtával egyre kevésbé érdekli a felhasználókat digitális lábnyomuk.

Úgy tűnik, az iskolai végzettség is összefüggésben van mindezzel, illetve a keresetek nagysága is: a felsőfokú végzettségűek 68 százaléka, illetve a jobban keresők (75 ezer dollár évente) 66 százaléka érdeklődött maga iránt a neten. Ami viszont meglepő: a férfiak közül többen kerestek rá magukra, mint a nők.

A keresőkön kívül természetesen más források is vannak: a megkérdezettek 24 százaléka állította, hogy használt már más weboldalt, például közösségi site-ot az említett célra.

Mindez óriási előrelépés 2001-hez képest, amikor a megkérdezettek mindössze 22 százaléka keresett rá saját nevére. A fordulat éve 2006 volt, és azóta egyre többen vannak az „önkeresők”.

HVG Mobile Day fejlesztői és mobilmarketing konferencia arról, hogy mi működik, és miért

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!