Az interneten való tájékozódás lehetőségéről, illetve az okostelefonok használatáról viszont a hagyományos vásárlás során sem szeretnének lemondani. A modern technológia iránt fogékony vásárlók egyre nagyobb része a boltok által kínált online szolgáltatások alapján tervezi meg vásárlásait. A többség (60%) eleve azokat az üzleteket részesíti előnyben, amelyek rendelkeznek saját okostelefonos alkalmazással, illetve más, a boltban elérhető online szolgáltatásokat is kínálnak.
E vásárlói réteg körében az ingyenes wifi elérhetőség, az éppen nem kapható termékek online megrendelésének lehetősége, illetve a digitális kuponok által elérhető kedvezmények erősen meghatározzák választásaikat. A válaszadók több mint 95 százaléka nyilatkozott úgy, hogy szívesen használja fel az okostelefonjára érkező kedvezményes vásárlási ajánlatokat, kuponokat és rendszeresen rákeres telefonján az ár összehasonlításokat kínáló applikációkra.
A kutatás ugyanakkor rámutat, hogy az üzletek jelentős része egyelőre a lehetőségekhez képest alacsony hatékonysággal tud kapcsolatot teremteni a fiatal technológiai-tudatos vásárlókkal. Ez felveti annak szükségességét, hogy a kereskedő akkor hívja fel okostelefonos alkalmazására, weboldalára, közösségi elérhetőségeire a fogékony vásárlók figyelmét, amikor azok a boltban tartózkodnak.
Virtuális próbafülke
A kereskedelmi egységeknek számos más lehetőségük is adódik arra, hogy kihasználják az okostelefonokban és a „Minden a hálón” trendben rejlő lehetőségeket. Ilyen például virtuális próbafülke, amelynek használatával a vásárlók virtuálisan felpróbálhatják a különböző ruhadarabokat, anélkül, hogy valóban felvennék azokat.
A megfelelő technológiai tudással rendelkező vásárlók 28%-a szeretne olyan kis tükröket a próbafülkékbe, amelyek az éppen felpróbált ruhához ajánlanak kiegészítőket és meg is mutatják, hogyan festenének ezek a kiválasztott ruhadarabbal együtt. A vásárlók harmada szívesen venne részt olyan kereskedelmi programban, amely a profil és a múltbéli vásárlások alapján okostelefonon ajánlana a vásárló ízlésének megfelelő új termékeket. A tanulmány szerint a vásárlók 40%-a használná okostelefonját a fizetési folyamat gyorsítására, hogy elkerülje a sorbanállást a pénztárnál, különösen az ünnepi vásárlások időszakában.