szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy hamis like miatt perli a Facebookot egy amerikai férfi, aki saját bevallása szerint nem "tetszikelte" az USA Today gasztro rovatát.

A coloradoi Anthony DiTorro figyelmét barátja hívta fel arra, hogy a neve szerepel az USA Today gasztrorovatának Facebook-hirdetése alatt. DiTorro azonban azt mondja: ő nem like-olta az oldalt, ezért beperelte a Facebookot – írja a Focus Online.

A férfi 750 dollárt követel a közösségi oldaltól minden egyes olyan felhasználónak, akiknek a nevében "hamis like-ok" látszanak a hirdetések alatt.

A vádirat szerint a "fantom like-ok" egy sor szövetségi és állami törvénnyel ellentétesek, sértik a magánszférát. A Facebook minderre úgy reagált, hogy a pernek nincs alapja és mindenképpen megvédik magukat.

Mint arról beszámoltunk: április 9-én eltűnnek a Facebookról az ún. sponsored stories (támogatott történetek) -jellegű hirdetések. A 2011-ben bevezetett hirdetési forma nem sokaknak tetszett, sőt a tevékenységünket a hirdetőknek eladó Facebook 20 millió dolláros büntetés is kapott megoldása miatt.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!