szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Pénzt fog keresni, pontosabban termelni a Firefox, ha/amikor megvalósul a fejlesztők legújabb terve.

Érdekes elképzelést vázolt fel Darren Herman, a Mozilla tartalomszolgáltatásért felelős alelnöke az egyik blogbejegyzésében. Azt tervezik, pénzt kerestetnének a Firefoxszal, bár hogy pontosan mikortól, az még nem derült ki.

Az úgynevezett Directory Tiles indításával javítanának a Firefoxszal szerzett felhasználói élményeken, méghozzá azoknál, akik először kerülnek kapcsolatba a böngészővel. De miről is van szó?

Ha egy felhasználó először nyit meg egy új lapot a böngészőben, üres kis téglalapokat (csempéket) lát, ezek később, a böngészés előrehaladtával megtöltődnek tartalommal, méghozzá a felkeresett oldalak népszerűségének függvényében.

Üres csempék: ilyen az első találkozás a Firefoxszal

A Directory Files viszont már az első alkalommal is tartalommal töltené meg ezeket a csempéket, egyrészt a Mozilla-ökoszisztémából, másrészt a felhasználó földrajzi helyzetének megfelelő oldalakkal, és – ami a legfontosabb - „szponzorált tartalamakkal gondosan kiválogatott partnerektől”, ami magyarra fordítva hirdetést jelent. A Mozillánál bíznak abban, hogy ez utóbbi tartalmakat is meg tudják úgy válogatni, hogy hasznosak legyenek a felhasználók számára.

Hogy napok, hetek avagy hónapok múlva lesz mindebből valóság, arról egyelőre nem tudni. Herman csapata most dolgozik a termék ütemtervén, ráadásul a lehetséges hirdetőkkel is még csak korai fázisban vannak a tárgyalások.

Ha ez érdekes volt, hasonlókért lájkolja a hvg.hu Tech rovatának facebookos oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!